בונים בסטייל: הוכרזו הזוכים בתחרות הבניינים היפים בעולם

שיא חדש בכמות גורדי השחקים שנבנו בעולם נרשם בשנת 2011, כך עולה מנתונים שפירסמה הוועידה הבינלאומית לגורדי שחקים ובנייה אורבנית, במסגרת תצוגת הבניינים הגבוהים היפים ביותר בעולם. השנה, העניקה הוועידה את הפרס הראשון בתצוגה לגורדי שחקים באוסטרליה, איטליה, קטאר וקנדה. 
על פי הדיווח של הוועידה, בשנת 2011 יצאו לפעול 88 פרוייקטים של בניית גורדי שחקים בגובה של למעלה מ-200 מטרים. בשנת 2012 מתוכננים להיבנות עוד 52 בניינים גבוהים נוספים, כאשר רוב הפרויקטים שייכים לסין. 
שיקולי הפרס של הוועידה השנה כללו לא רק אסטתיקה ארכיטקטונית, אלא גם בנייה על פי עקרונות ידידותיים לסביבה. בין הזוכים השנה נמצאות לראשונה גם אוסטרליה ואיטליה. בניין הפלצו לומרדיה, המשמש למשרדים הממשלתיים במילאנו, איטליה הוא המבנה הראשון שזכה בתואר היוקרתי באזור אירופה עבור המדינה. גורד השחקים המתנשא לגובה של 160 מטרים זכה בזכות צורתו במיוחדת, הכוללת קירות מיוחדים הבנויים מלוחות מסתובבים נגד השמש ומהווים אמצעי מיזוג טבעי בבניין כולו. 

באזור אוסטרליה ואסיה, זכה בית מספר 1 ברחוב בלינג בסידני, הממקום במרכז אזור העסקים העמוס של העיר. הבניין בולט בצורתו האליפטית ובמגוון החידושים הטכנולוגיים שהוא מכיל, הכוללים חלונות העשויים מזכוכית כפולה ומאפשרים מיזוג טבעי של המבנה בכל שעות היום ומערכת קירור היברידית משוכללת המשלבת גז טבעי ואנרגיה סולארית.

אחד הבמנים המיוחדים ביותר שזכו השנה, נמצא דווקא באחד מבפרברי טורונטו. מדובר בזוג בניינים תאומים המכונים "מגדלי מרלין מונרו" בשל הקימורים המיוחדים שלהם, המזכירים את צורת גופה של השחקנית האייקונית. בכל אחת מקומות הבניינים ישנן מרפסות מקורות הסגורות בזכוכית עגולה ומעניקות להם את צורתם המעניינת. לטענת הארכיטקטים החברים בוועידת הפרס, מדובר בבניין שמעניק נופח שונה וסקסי לשורת המבנים המלבניים השגרתיים הנמצאים בסמוך להם. 

את הפרס באזור אפריקה והמזרח התיכון קטף השנה מגדל דוחה שנמצא בבירת קטאר. צורתו של הבניין היא צילינדר מאורך וגם הוא, כמו מבנים זוכים אחרים מהווה שינוי מרענן באוסף הבניינים שלידו. בניין זה משלב בתוכו חלונות המכוסית בהדפסים איסלמיים עתיקים אשר בנוסף להיותם אסטתיים, הם גם מעניקים צל לשוהי המבנה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן