בורחים מהשקל: הדולר המשיך לטפס – היציג נקבע על 4.035

על רקע הורדות הריבית וההאטה במשק הישראלי, ממשיכים המשקיעים לברוח מן השקל אל הדולר. המטבע האמריקאי המשיך בהתחזקותו היום, ואחרי שאתמול חצה את רף ה-4 שקלים, התחזק היום המטבע ב-0.7% מול השקל, ושערו היציג נקבע סביב 4.035 שקלים. גם היורו זינק מול השקל ב-1.23% ושערו היציג נקבע על 4.964 יורו.

אתמול המשיך נגיד הבנק המרכזי האמריקאי בן ברננקי את עדותו בפני הקונגרס, אך אמר דברים דומים לאלה שאמר יום קודם לכן בעדות. ביום שלישי אמר ברננקי כי הבנק ערוך להגציע תמריצים לכלכלה האמריקאית, אך לא יעשה זאת בינתיים.

באירופה, צפוי היום הפרלמנט הגרמני לאשר את תוכנית החילוץ של הבנקים בספרד, במהלך שיסלול את הדרך לאישור התוכנית מחר בפסגת שרי האוצר של גוש היורו בבריסל.

רונן מנחם ממחלקת ההשקעות במזרחי טפחות אמר בעקבות התחזקות הדולר כי "לשערי חליפין אין תחזיות, בקושי הנחות עבודה. בכל זאת, המצב כרגע הוא שכל פיחות נוסף בשקל יגרום לו להתרחק מהתחום בו הוא "אמור" להימצא משיקולים כלכליים. זו יכולה להיות תוצאה של אינרציה ומומנטום, בצד חששות ריאליים לגבי המצב הכלכלי, הפיסיקאלי והגיאו-פוליטי, בשילוב השינויים שנעשו במדיניות המס, שתרמה, בחודשים האחרונים, למכירה מוגדלת של מק"מ על ידי תושבי חוץ. רף ה-4 שקלים לדולר הינו פסיכולוגי ויוצא גם שהוא רף כלכלי. השקל כעת במבחן, אך המשך פיחות מהיר אינו בהכרח התוצאה שלו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן