בורסה: מדד הנדל"ן טיפס מתחילת השנה ב-14.4%

יום המסחר האחרון לשבוע בבורסה בתל אביב ננעל הערב בעליות קלות על רקע התנודתיות בשוקי העולם והחשש ממלחמת אזרחים במצרים לאחר פיטוריו של הנשיא המכהן, מוחמד מורסי, על ידי הצבא. היום לא מתקיים מסחר בבורסות וול סטריט לרגל חופשת יום העצמאות האמריקאי.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.5%, ת"א 100 התחזק ב-0.2%, ומדד הבנקים עלה ב-0.6%. מניות גז והנפט איבדו 0.5% מערכן, מדד הנדל"ן השיל 0.4% ומדד התקשורת הוסיף 0.7%. בגיזרת המניות העולות ניתן לציין את סקיילקס שזינקה ב-20.5% ובגיזרת היורדות את מניית חבס שנפלה ב-17.4%.

בסיכום שבועי מדד ת"א 25 עלה ב-0.5% ומתחילת השנה עלה ב-0.8%. מדד ת"א 100 עלה השבוע ב-0.6% ומתחילת השנה עלה ב-2.5%. מדד התקשורת בלט השבוע בעלייה של כ-2.5% ומתחילת השנה עלה ב-13.2%.

יום המסחר המקוצר בוול סטריט ננעל אמש בעליות על רקע נתונים חיוביים על שוק העבודה בארה"ב. מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.4%, ה-S&P 500 ננעל ביציבות והנאסד"ק הוסיף 0.3% לערכו.

צילום: רויטרס

אי.די בי במרכז

בעקבות בקשה שהוגשה אתמול לבית המשפט המחוזי הוחלט לקיים היום דיון דחוף בנוגע למינויו של המשקיע אדוארד אלשטיין לסגן יו"ר אי.די.בי פתוח. מגישת הבקשה, מחזיקת מניות בחברה, טענה כי לא ייתכן שאדם שאינו נייטראלי יזיק בתפקיד בכיר זה. המינוי, עליו הודיעה החברה שלשום, אינו מפתיע ומגיע במסגרת הסכם ההשקעה שנחתם לאחרונה בין אלשטיין לבעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר, במסגרתו יזרים אלשטיין 100 מיליון דולר לאי.די.בי אחזקות ולחברה האם גנדן. מניית החברה נחלשה היום ב-3.1%.

כלל ביטוח דיווחה היום על תביעה ייצוגית בסך של 473 מיליון שקל שהוגשה נגדה. התובע טוען כי היא "משלמת למבוטחיה תגמולי ביטוח מופחתים וחסרים באופן שאינם כוללים תוספת הפרשי הצמדה וריבית". על פי הודעת החברה, "עילות התביעה הינן, בין היתר, הפרת חוזה, הפרת חוק חוזה הביטוח, תנאי מקפח בחוזה אחיד, הפרת חובה חקוקה, הפרת סעיפים 55 ו-58 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסים, עשיית עושר ולא במשפט וכן הפרת חובות מכוח דיני הגנת הצרכן".

קרן ההשקעות TPG CAPITAL, המחזיקה במניות מיעוט בשטראוס קפה (25%) בוחנת חלופות למכירת חלקה בחברה – כך הודיעה היום שטראוס. המהלך מגיע לאחר כחמש שנים של שותפות עם שטראוס. בהודעה צוין כי בשלב זה טרם התקבלה החלטה כלשהי באשר לחלופות היציאה של TPG, וקבוצת שטראוס ביחד עם TPG בוחנות מספר אלטרנטיבות אפשריות למימוש המהלך.

אתמול פרסם בנק ישראל דוח בנוגע לריכוזיות בענף הבנקאות בישראל. "אחד ממוקדי הסיכון המרכזיים בתיק האשראי הבנקאי הוא האשראי הממונף", כך על פי הדוח השנתי. "חלק מהאשראי הממונף מקורו בחברות האחזקה ובמהלך 2012 נמשכה העלייה בסיכון של חברות האחזקה, ורמתו הגבוהה בלטה בהשוואה לענפים האחרים".

דואגים לעתיד היורו

באירופה, גובר החשש לעתיד גוש היורו עם הדרדרות חוסר היציבות ביוון ופורטוגל. ממשלת יוון הודיעה אתמול כי לא תוכל לעמוד ביעדי הרפורמה במגזר הציבורי שהציבו לה במסגרת חבילת החילוץ הבינלאומי למשק. עם זאת, בממשלה סבורים כי יצליחו להגיע להסדר עם הנושים הבינלאומיים בנוגע לשאר תנאי הסיוע.

אתונה צריכה להגיע להסכם עם נושיה הבינלאומיים עד אמצע החודש, זאת על מנת לקבל את החלק האחרון בחבילת החילוץ שהוקצבה לה על ידי הבנק האירופי המרכזי וקרן המטבע הבינלאומית. הסיוע יסייע ליוון להתמודד עם פירעון של אג"ח בשווי 2.2 מיליארד דולר בחודש אוגוסט.

שר החוץ של פורטגל, פאולו פורטס, התפטר שלשום במחאה על מדיניות התקציב של הממשלה. התפטרותו של פורטס מצטרפת לזו של שר האוצר ויטור גספר שהתפטר גם הוא, ואמר כי הממשלה פגעה באמינותו כשלא עמדה ביעדי התקציב שהוצבו לפורטוגל על ידי האיחוד האירופי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן