בורסות אירופה זינקו: לונדון סגרה את היום הטוב ביותר זה חצי שנה


בורסות אירופה זינקו היום על רקע התקוות שמנהיגי היבשת יצליחו למצוא פתרון למשבר החובות המערער את יציבותן של ספרד ושל יוון, כשברקע הותיר הבנק המרכזי האירופי את הריבית ברמה של 1%. גם העליות בוול סטריט תרמו למגמה ביבשת.

השווקים בלונדון, שחזרו להיסחר אחרי חופשה בת יומיים לרגל חגיגות ה-60 למלכה אליזבת, רשמו את הזינוק הגבוה ביותר מזה 6 חודשים, מתוך תקווה שהמצב המידרדר בגוש יגרום לקובעי המדיניות להתערב.

בורסת לונדון נסגרה בזינוק של 2.4%, והתאוששה משפל של 6 חודשים אליו נקלעה ביום שישי במהלך המסחר, לפני הפגרה הארוכה. בורסת פרנקפורט, שרשמה ירידות בימים האחרונים, קפצה ב-2.1%. בורסת פאריס זינקה ב-2.4%, וכמוה גם בורסת מדריד.

הבנק המרכזי האירופי הודיע בצהריים על הותרת הריבית על כנה -ברמה של 1%, ונשיא הבנק מריו דראגי הודה שהאופציה להוריד את הריבית עלתה בדיונים. לאחר ההודעה השווקים נפלו מעט, אך חזרו במהרה לעליות, בהמתנה לנאומו מחר של נגיד הבנק הפרדלי בן ברננקי.

המשקיעים התמקדו גם בהתפתחויות במשבר האירופי, בשעה שבכירים בגרמניה ובאיחוד האירופי אמרו שהם פועלים בדחיפות על מנת למצוא פתרון להצלת ספרד מוכת החובות.




הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן