בורסות אירופה צנחו ומשכו את וול סטריט לירידות

בורסות וול סטריט נסגרו היום בירידות, בשעה שהחשש ממשבר החוב האירופי ממשיך להעיק על השווקים, למרות אישור שרי האוצר בגוש היורו את תוכנית החילוץ לבנקים מוכי החובות בספרד. חוסר הביטחון של המשקיעים נובע בין היתר גם מהזינוק בתשואות האג"ח של ספרד, שעלו מעל ל-7%, מה שמשקף את חוסר האמון ביכולתה של המדינה להתאושש מן המשבר. גם בורסות אירופה סגרו את השבוע בירידות שערים חדות.

מדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.9%, אולם עלה ב-0.4% בסיכום שבועי. S&P 500 ירד ב-1%, אך סגר את השבוע בעלייה של 0.6%, והנאסד"ק איבד 1.4%, אך גם הוא סגר שבוע חיובי בהתחזקות של 0.4%.

ירידות השערים התחילו באירופה, שם ירדה בורסת לונדון ב-1.1%, בורסת פאריס איבדה 2.1% מערכה ובורסת פרנקפורט ירדה ב-1.9%. בורסת מדריד צנחה ב-5.8%.

הירידות התרחשו למרות שמוקדם יותר היום אישרו שרי האוצר של גוש היורו את חבילת הסיוע לספרד בהיקף של עד 100 מיליון יורו, כאשר הסכום המדויק ייקבע רק בספטמבר, לאחר שספרד תגדיר מהו.

עונת הדוחות הרבעוניים נמשכת, כאשר אתמול פרסמה ענקית האינטרנט גוגל דוחות טובים מהצפוי, והציגה רווחים של 2.8 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה.

עד כה מסתמנת עונת הדוחות כטובה יותר מהתחזיות הקודרות, כאשר מרבית החברות רשמו תוצאות טובות יותר מההערכות. מתוך 111 חברות במדד S&P 500 שפירסמו עד כה את תוצאותיהן, 75 עקפו את התחזיות המוקדמות, לפי חברת המחקר S&P קפיטל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן