בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת על רקע נאום ברננקי בקונגרס

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה מעורבת לאחר נעילה חיובית אמש בוול סטריט ופירסום דוחות רבעוניים של כמה מהחברות האמריקאיות הגדולות. בנוסף, המשקיעים הגיבו גם על נאומו של נגיד הבנק הפדרלי האמריקאי בקונגרס אמש, אשר רמז למוכנות המוסד להרחיב את פעילותו למען חיזוק הכלכלה בארה"ב אך לא דיבר מפורשות על הרחבה כמותית. 

טוקיו ירדה ב- 0.3%, הונג קונג נחלשה ב-1.1% ושנחאי עלתה ב-0.4%.

אמש פורסמו בארה"ב דוחות רבעוניים חיוביים של כמה מהחברות המובילות במשק, ביניהן, בנק ההשקעות גולדמן סאקס, חברת קוקה קולה וחברת יאהו. יאהו רשמה ברבעון השני הכנסות של 1.08 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות של האנליסטים שחזו כי תרוויח 1.1 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, רשמה יאהו רווח נקי של 226.6 מיליון דולר, ירידה קלה ביחס לרווח שרשמה ברבעון המקביל בשנה שעברה – 237 מיליון דולר.

בעדותו בקונגרס, אמר נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, כי חלה האטה בהתאוששות הכלכלה האמריקאית בשל תנאים פיננסים קשים יותר, על רקע משבר החוב באירופה ואי הוודאות באשר למדיניות הכלכלית בארה"ב. לדבריו, "הבנק הפדרלי בארה"ב מוכן להציע תמיכה לכלכלת ארה"ב, שרשמה האטה משמעותית בחודשים האחרונים".

המשקיעים באסיה הביעו חשש מנתוני המאקרו האחרונים שפרמה ממשלת סין, לפיהם, ניכרת ירידה שנתית במחירי הבתים החדשים ב-57 מבין 70 ערים. אולם, יש גם נקודת אור. מגמת הירידה במחירי הדירות נבלמה ביוני, כאשר הממוצעים נותרו ללא שינוי וירידות נרשמו ב-21 ערים בלבד, זאת לעומת 43 במאי ובאפריל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן