בורסת וול סטריט ננעלה בירידות קלות: המשקיעים בעמדת המתנה

המסחר בוול סטריט נעל את יום המסחר הראשון של השבוע בירידות קלות. המשקיעים מחכים למפגש בן יומיים של הבנק המרכזי בארצות הברית שיחל ב-12 לספטמבר. כמו כן העיניים יהיו נשואות לעבר אירופה שם צפוי בית המשפט החוקתי הגרמני להתכנס ביום רביעי בבוקר ולדון בהחלטה שיכולה להשפיע ולהכריע את עתידו של מנגנון החילוץ האירופי החדש.

המסחר בוול סטריט ננעל במגמת ירידות כשמדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.4% וננעל על 13,254.37, מדד הנאסד"ק איבד אחוז מערכו וננעל על רמה של 3,104.02 ואילו מדד ה-S&P ירד ב-0.6% וננעל על 1,429.12. מדד התנודתיות VIX, המכונה גם "מדד הפחד" – שכן הוא מספק אינדיקציה לגבי עוצמת הפחד של המשקיעים בוול סטריט –  קפץ ביותר מ-10%.

באירופה הסתיים יום המסחר ביציבות כשמדד ה-FTSE 100 הבריטי וה-DAX הגרמני ננעלו ללא שינוי. מדד ה-40 CAC הצרפתי איבד מערכו 0.4% 

לקבלת כל העדכונים, הניתוחים והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק

דו"ח התעסוקה המאכזב שהתפרסם ביום שישי האחרון הגביר את ההערכות כי הבנק המרכזי בארצות הברית נע לעבר סיבוב שלישי של הקלה כמותית, אפשרות שאותה רמז נגיד הבנק המרכזי, בן ברננקי, בנאום שנשא בחודש שעבר.

משקיעים בוול סטריט. צילום: רויטרס

בנוסף, המשקיעים מחכים לראות אם בית המשפט הגרמני יאשר חוקתית את השתתפותה של גרמניה במנגנון החילוץ החדש של אירופה, מנגנון שמטרתו למנוע ממשבר החוב האירופי להתפשט, כאשר ברור לכל שאם בית המשפט יפסול את השתתפות הכלכלה הכי חזקה ביבשת במנגנון החילוץ החדש מנגנון היציבות החדש, שנועד לחלץ את המדינות מוכות החוב ביבשת ולמנוע מהמשבר להתפשט – לא יוכל לפעול.

כמו כן, ביום חמישי האחרון הכריז מריו דראגי על תוכנית הבנק המרכזי לרכישת אג"ח לטווח קצר והביא לראלי בשווקים הגלובליים. לפי התוכנית, יבצע הבנק האירופי המרכזי רכישות בלתי מוגבלות של אג"ח, בעיקר של ספרד ואיטליה (כלומר ידפיס כסף על מנת "לקנות" את חובן של המדינות), במטרה לשמור על יציבות התשואות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן