בזכות יוטיוב: "הארלם שייק" הגיע למקום הראשון במצעד האמריקאי

יוצא מיוטיוב: השיר "הארלם שייק", אשר מאות סרטונים המבוססים עליו הפכו ללהיט ויראלי בשבועות האחרונים, הצליח להפוך את יוצרו, באואר, לדמות מוכרת, וכעת השיר כבש פסגה נוספת: מצעד בילבורד האמריקאי, אשר עד כה הכיל בעיקר שירים שהצליחו למכור מאות אלפי עותקים.

הסיבה לכניסתו של השיר אל ראש דירוג בילבורד נעוצה בשינוי משמעותי שערכו המדרגות, בילבורד ונילסן, לאופן שבו הן קובעות כיצד שיר הוא להיט – בנוסף למידע הקיים, כעת נחשבים בשקלול גם הצפיות ביוטיוב ומספר הפעמים שהשיר הושמע בשירותי הסטרימינג. כתוצאה מכך, זו לא הפתעה גדולה מדי ש"הארלם שייק" של באואר הגיע כעת לצמרת המצעד.

מדובר בשינוי הגיוני למדי – בשנים האחרונות השתנה האופן שבו צורכים מוסיקה, ואמנים רבים מתפרסמים באמצעות הרשתות החברתיות. "הארלם שייק" היא דוגמא טובה לכך. באואר היה אמן בלתי ידוע למדי, אך מסיבה כלשהי, אנשים פשוט לא הצליחו לסרב להצעה לצלם וידאו של הארלם שייק.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"ההגדרה המילונית של להיט משתנה בימים האלה", אומר ביל וורדה מחברת בילבורד. "דירוגי בילבורד הם האמצעי האולטימטיבי לבדיקת הצלחה של מוסיקה, והם משתנים ומתפתחים באופן תדיר כדי לשקף חוויות מוסיקליות חדשות. כשהמצעד נוסד לפני יותר מ-70 שנים, להיט נקבע על פי מספר העותקים שמכר. הרווחים הללו עדיין תקפים, אך לא צריך להיות גאון כדי להבין ששיר יכול להפוך ללהיט אדיר גם ביוטיוב לבדו".

באואר אינו האמן היחיד שקיבל דחיפה מהצטרפותו של אתר הסרטונים לדירוג. השיר stay של ריהאנה קפץ מהמקום ה-57 למקום ה-3 הודות לשחרור הלהיט גם ליוטיוב אחרי פרסי הגראמי. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן