בחזרה לעתיד: מומחים אמריקאים מספקים 7 תחזיות לשנת 2014

אף אחד אינו יכול לדעת את העתיד. נתחיל בקביעה הפשוטה הזו, שכן לאחרונה אי אילו מומחים מכריזים בביטחון מלא על תחזיותיהם המפורטות לשנת 2014 אשר נפתחה היום. מה שמפתיע במיוחד הוא הביטחון העצמי אשר משתקף בדבריהם – במיוחד כשדוברים שונים מספקים תחזיות שונות בתכלית.

לאחר שסייגנו את דברינו, נדגיש: אמנם אי אפשר לחזות דבר באופן וודאי, אך בהחלט ניתן להעריך. בדיוק לשם כך כינסנו מומחים שונים ממגוון תחומים במשק האמריקאי, בכדי שידונו ויספקו את הערכתם שלהם: מה יהיו הנקודות המרכזיות אשר ישפיעו על חיינו בשנה החולפת, ויככבו ברשימות סיכום שנת 2014?

1. הכלכלה תמשיך להתפתח. כשם שיסכימו מרבית האנליסטים, בשנת 2014 צפויה הצמיחה של המשק האמריקאי להמשיך בקצב איטי אבל בטוח. שינויים בסדר העדיפויות הלאומי והקצאת משאבים חדשה יהפכו את שנת 2014, ברבות השנים, לשנה מרכזית במהלך ההיסטוריה הכלכלית של תקופתנו.

ומה על שירותי הרפואה? | צילום: shutterstock

2. שירותי הבריאות יעברו מהפכה. לא רק מהפכת ביטוח הבריאות של ברק אובמה, אבל בהחלט גם היא תביא לעלייה בביקוש הצרכנים האמריקאים לשירותים רפואיים. הביקוש עולה באופן קבוע, ואיתו גם המחירים. הצורך בטכנולוגיות חדשות, יעילות ומשפרות שירות בתחום הרפואי נדרשות כעת יותר מאי פעם, ובהחלט סביר להניח כי מיזמים רבים ימקדו את מאמציהם בכדי להגיב לצרכים אלו.

3. גם מערכת ההשכלה הגבוהה תעבור מהפכה. מערכת ההשכלה הגבוהה בארה"ב הפכה כבר מזמן לעסק כלכלי, אשר העלה את מחיר שכר הלימוד באופן קבוע, שכן להורים האמריקאים פשוט לא הייתה אלטרנטיבה. כך, לאורך השנים האחרונות התרגלו בני המעמדות הבינוני-גבוה והגבוה בארה"ב לשלם סכומי עתק עבור חינוך ילדיהם. אך המשבר של 2008 הביא לכך שרבים מבני מעמדות אלו לא יכלו עוד לעמוד בעלויות אלה. כעת, לחבית הדלק הזה הוסיפו גפרור דולק – בדמות התפתחות טכנולוגיות חדשות המאפשרות לימודים ברשת. יותר ויותר פלטפורמות מציעות לימודים וקורסים הניתנים דרך האינטרנט, מוזילים את העלויות, מנגישים את ההשכלה הגבוה לשכבות אוכלוסייה מוחלשות ומשנות מקצה לקצה את האופן בו אנו תופסים את מערכת ההשכלה. בשנת 2014 בהחלט סביר להניח כי יקומו חברות אשר יבחרו להתמקד בתחומים אלו: החל משיפור פלטפורמות הלמידה, שרתי וידאו יעודיים, חברות תוכן אקדמי ועוד רבות.

4. תחום עיבוד מאגרי ענק של נתונים יתפוס תאוצה. מיזמים שונים וחברות רבות מוצאות דרכים מתקדמות להתמודדות עם מאגרי מידע ענקיים ("Big Data"), והתחום הולך וצובר תאוצה בקרב תאגידי הענק במשק האמריקאי. מדובר בתחום בצמיחה, אשר מושך יזמים רבים אשר שואפים להצליח לקדם את הטכנולוגיה הזו צעד אחד נוסף.

5. טכנולוגיה, תקשורת ואופנה ישתלבו יחדיו. לאחר שהסמארטפון חדר לכל כיס, הגיע הזמן להוציא אותו מהכיס – וללבוש אותו באופן קבוע. הטכנולוגיה הלבישה כבר ממש מעבר לפינה, בין אם מדובר במשקפיים החכמים של גוגל או בשעון החכם של אפל או סמסונג. בשנת 2014 נראה שילוב של שלושת התחומים אשר הוזכרו למעלה: חברות חדשות ידרשו לשלב בין חדשנות טכנולוגית, קשרים לספקיות תכני מדיה וכמובן מעצבי אופנה.

צילום: רויטרס

6. הרובוטיקה תתפשט לתחומים נוספים בחיינו. עד היום הרובוטים הצליחו בעיקר בסרטי הוליווד ובספרי המדע הבדיוני. אך נראה כי המגמה מתחילה להשתנות: רובוטים אשר שוטפים את הרצפה ניתן למצוא בבתים רבים, ומחקרים מראים כי מפעלים רבים בוחרים להחזיר את תהליך הייצור לאדמת ארה"ב – בשל המעבר לתעשייה רובוטית. מומחים מעריכים כי טייס הקרב האחרון כבר נולד, מכוניות ללא נהג נמצאות בשלבי ניסוי מתקדמים, ובחג המולד האחרון דווחנו כי רובוטים הם שארזו את המתנות אשר נרכשו בחברת אמזון. האם בשנת 2014 הרובוטים ילכו ויתפשטו גם לתחומים נוספים? בהחלט ייתכן שכן.

7. ואולי: מהפכה טכנולוגית חדשה תשנה את כל התפיסות שלנו? לאורך השנים האחרונות למדנו שבבכל עשור מגיעים כ-2 פיתוחים מהפכניים וחדשים אשר משנים את התפיסות הרווחות בשוק. כבר 4 שנים בתוך העשור הנוכחי, ועדיין אי אפשר להצביע על מהפכה משמעותית, כמו זו שעשה האייפון הראשון בשלהי העשור הקודם. אז האם אחד מהתחומים שהזכרנו יהיה זה אשר יסמן את תחילת המהפכה הבאה?

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן