בידיים שלכם: כלי חדש של גוגל חושף כל מה שהחברה יודעת עליכם, ומאפשר לשנות ההגדרות בהתאם

העובדה כי מנוע החיפוש של גוגל זוכר ויודע עלינו הכל אינה דבר חדש כלל. אבל כעת, נראה כי בחברה החליטו לנסות ולשנות את תדמית "אויבי הפרטיות" אשר הוצמדה להם, ובמסגרת מגמת השקיפות שמאמצת גוגל בתקופה האחרונה חברת הענק השיקה אתר חדש שממחיש עד כמה אחת החברות הגדולות והחזקות בעולם יודעת עלינו הכל. וכשאנחנו כותבים הכל, אנחנו מתכוונים להכל.

לראות מה גוגל יודעת עלינו – ולשנות את ההגדרות

על פי מחקר מיוחד שהציגה החברה, יותר מ-90 אחוזים מהאנשים מאמינים שזה חשוב לשלוט במידע האישי שלהם ולדעת מה בדיוק הוא כולל; אולם רק 9 אחוזים מאמינים שאכן יש להם שליטה על כך. בחברה מאמינים ש-My Account, האתר החדש שהשיקה, יעזור לאותם אנשים בכך.

בין השאר תוכלו למצוא באתר את כל המידע ששומרת החברה בעקבות החיפושים והשימוש שלכם במגוון השירותים שלה. תמצאו שם חיפושים במנוע החיפוש, בשירות המפות, קטעי וידאו שחיפשתם וצפיתם באתר יוטיוב ועוד. כך למשל תוכלו לראות מפה שכוללת את כל המיקומים שלכם, כפי שתועדו על ידי הסמארטפון שלכם. אולם גוגל לא מסתפקת בלהציג לכם מידע, אלא מציגה לכם גם את הגדרות הפרטיות והאבטחה השונות של חשבון הגוגל שלכם, ומאפשרת לכם לשנות אותן. אם תרצו, לדוגמא, תוכלו לכבות את תיעוד החיפושים שלכם (אם כי החברה תזכיר לכם שהחיפושים יהיו איטיים יותר, וגם מודעות הפרסומת שלה לא יהיו רלוונטיות עבורכם).

צעד אמיתי או תרגיל ביחסי ציבור? | צילום: thinkstockphotos

כדי להקל עליכם את התהליך מציעה לכם גוגל לעבור 2 בדיקות קלות, שמובילות אתכם צעד אחר צעד בהגדרות החשבון שלכם ומאפשרות לכם לשנותן בקלות: הראשונה היא בדיקת פרטיות, שתאפשר לכם לקבוע מה בדיוק ייחשף בפני גוגל – והשנייה היא בדיקת רמת האבטחה של החשבון שלכם, שתאפשר לכם לראות אילו שירותים ואפליקציות חיצוניים נהנים מגישה לחשבון שלכם. בנוסף הפלטפורמה תאפשר לכם לבחור טלפון או איש קשר במקרה של אובדן סיסמה, ועוד. אפשרות מעניינת נוספת היא בחירת "נאמן לחשבון", שיוכל לקבל עליו חזקה במקרה שהחשבון לא נמצא בשימוש זמן רב, או במילים אחרות, כאשר בעל החשבון נפטר.

אז האם מדובר בצעד ממשי של גוגל בדרך לשקיפות גדולה יותר וליכולת שליטה ממשית של המשתמשים בפרטיות שלהם, או שמא מדובר באחיזת עיניים בלבד אשר נועדה לתת לנו המשתמשים תחושת שליטה מסוימת, בעוד הפרטיות שלנו נותרת בידיה ה(כמעט) בלעדיות של חברת חיפוש המידע הגדולה בעולם? כנראה שכל משתמש ומשתמש יבחר לאיזו תשובה ברצונו להאמין. בינתיים, אין ספק כי מדובר בצעד חשוב של גוגל אשר לפחות יציג בפנינו את מצב הדברים בחשבון שלנו כיום – אם כי אין ספק כי הפרטיות שלנו נותרת אמצעי התשלום המשמעותי ביותר בעידן הרשת. וגוגל, חשוב לזכור, עדיין מחזיקה באמצעי התשלום הזה – ובכמויות גדולות. 

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: ויהי אור: הנורות החכמות של Philips hue הושקו סוף סוף בישראל

עוד בגיקטיים: השליכה את ה-Apple I בטעות, השווי? 200 אלף דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן