ביהמ"ש בגרמניה אישר את מנגנון היציבות; בורסות אירופה מזנקות

אנחת רווחה קולקטיבית בשווקים: בית המשפט הגרמני אישר היום את השתתפות המדינה במנגנון היציבות האירופי החדש, ודחה את הטענות לפיהן ההשתתפות נוגדת את חוקתה של גרמניה. בית המשפט אמר כי גרמניה יכולה לתמוך במנגנון החילוץ ובתקציבו כל עוד תבטיח שלא תהיה עלייה בחשיפה הכלכלית שלה לחילוץ בלי אישור הפרלמנט.

בעקבות האישור, תוכל גרמניה להזרים עד 190 מיליארד יורו למנגנון, אשר אמור היה להיות בגובה של 500 מיליארד יורו. אישורו של בית המשפט היה קריטי להקמת מנגנון היציבות, אשר מטרתו להחליף את קרן החילוץ הישנה שאמורה להסתיים בקרוב. מנגנון היציבות האירופי הקבוע (ESM) אמור היה להיות מוקם בחודש יולי האחרון במקומה של קרן החילוץ הזמנית EFSF. הרעיון היה להקצות למנגנון 500 מיליארד יורו על מנת למנוע ממשבר החוב האירופי להתפשט ביבשת.

בורסות אירופה זינקו בעקבות ההחלטה והגיעו לשיא של 14 חודשים אחרי החלטת בית המשפט. בורסת פרנקפורט מזנקת ב-0.8%, בורסת פאריס מטפסת ב-0.6% ובורסת לונדון מוסיפה 0.2% לערכה.

"השווקים ציפו לאישור מותנה, כפי שככל הנראה קרה. ההתניות שעלו עד כה אינן מפתיעות, הן לא הפתיעו את השווקים לשלילה, ולכן הן כנראה יתמכו בעליות", אמר מנהל קרן ההשקעות קווין לילי. 

אישור מנגנון היציבות הוא חלק קריטי בתוכניתו של הבנק האירופי המרכזי לנטרל את משבר החוב בגוש היורו באמצעות רכישת אג"ח של מדינות מוכות חוב בשוק המשני.

מרקל. אנחת רווחה קולקטיבית | צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן