ביהמ"ש: ניו-פארם הטעתה את הלקוחות; תשלם 100 אלף שקל

חברת ניו פארם ומנהל הסחר שלה הורשעו על ידי השופט אברהם היימן מבית משפט השלום בראשון לציון בהטעיית צרכנים בנסיבות מחמירות במבצעי הוזלה, וזאת בניגוד לחוק הגנת הצרכן.

על החברה הוטל קנס בסך 100 אלף שקל בתוספת התחייבות באותו סכום להימנע מביצוע עבירת הטעיה למשך שלוש שנים. מנהל הסחר של החברה נקנס אישית ב-5,000 שקל בתוספת התחייבות באותו סכום להימנע מביצוע הטעיה למשך שלוש שנים

נגד החברה הוגש כתב אישום על ידי תובעת משרד התמ"ת עו"ד טלי קינן. ממנו עולה כי בביקורת מחירים שנערכה על ידי יחידת סחר פנים במחוז ת"א והמרכז במשרד התמ"ת, בה נבדק מחיר המכירה לצרכן של בושם לעומת מחירו הקודם לצרכן בפועל, התגלה כי החברה הטעתה את צרכניה בעניין מחירי בשמים: היא הציגה מחיר מקורי גבוה במיוחד, וכתוצאה מכך התאפשר לה להציג הנחות גדולות שהיו על הנייר בלבד – כלומר מתוך "המחיר המומלץ על ידי הספק". כך למשל, לפי בדיקת התמ"ת ובהתאם לכתב האישום, בושם "ראלף לורן פולו בלו" נמכר במבצע במחיר 330 שקל כאשר בחנות הוצג שלט המודיע על 40% הנחה, תוך ציון מחירו הקודם של המוצר בסך 550 שקל הרשום על גבי התווית; בפועל, המחיר האחרון בו נמכר המוצר היה 249 שקל – כך שלא הייתה שום הוזלה, אלא להיפך.

במקרה אחר נמצא כי החברה קבעה תנאים בלתי ברורים להשתתפות במבצע הוזלה, ואף הוסיפה תנאי שלא היה רשום בפרסום כלל, וזאת בעת שהצרכן הגיע לקופה על מנת לבצע את העסקה ולקבל את ההנחה. בכך הטעתה החברה את צרכניה מבחינת תנאי מבצע ההוזלה.

בית המשפט פסק כי מדובר בעסק רחב היקף ומרובה סניפים שאליו מגיע קהל צרכנים רחב ביותר, ולפיכך ראוי כי ניו פארם תנקוט משנה זהירות בעניינים המפורטים בכתב האישום.

מניו פארם נמסר בתגובה כי החברה "נהגה על פי המקובל בשוק, והציגה הנחות ממחיר מחירון הבשמים, ולכן לא מדובר במחיר גבוה במיוחד. ניו פארם בסיכום עם התמ"ת תאפשר ללקוחותיה להתעדכן במחירי הבשמים במבצעים הקודמים. ניו פארם תמשיך להציע ללקוחותיה מבצעים גם בעתיד תוך הקפדה על לשון החוק".


לקבלת כל העדכונים, החדשות והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן