ביהמ"ש קבע: סמסונג העתיקה את האייפון, תשלם לאפל מיליארד ד'

מכה לסמסונג: בית המשפט במחוז סן חוזה בארה"ב קבע כי היצרנית הקוריאנית העתיקה את העיצובים של אפל באייפון ובאייפד, ופסק כי סמסונג תיאלץ לשלם פיצוי של 1.05 מיליארד דולר על הפרת הפטנטים.

פסק הדין הגיע אחרי יותר משלושה ימים של דיונים בקרב תשעה המושבעים במשפט. "פסק הדין הוא ניצחון מוחץ לאפל", אומר סטיב מיטבי, שותף בחברת עו"ד ביוסטון. "אם בית המשפט יוציא גם צו מניעה בהתבסס על החלטת המושבעים, זה יכול להוציא את המתחרה העיקרית של אפל מהשוק לחודשים, אם לא שנים".

אפל תבעה את סמסונג באפריל 2011, בטענה שהעתיקה את העיצובים של האייפון והאייפד במכשירי הגלקסי שלה. היצרנית הקוריאנית השיבה כי אפל עצמה גנבה פטנטים של תקשורת אלחוטית ומצלמה מסמסונג. המושבעים, שבעה גברים ושתי נשים, קבעו כי אפל לא הפרה פטנטים של סמסונג, ואמרו כי החברה זכאית ל"אפס פיצויים".

אפל דרשה פיצוי של 2.5 מיליארד דולר כתשלום נזקים, וקראה למושבעים להשית עונש כבד על סמסונג. "הם לא ישנו את דרכם אם יקבלו עונש קל", אמר עו"ד של אפל הווארד מק'להיני בנאום הסיום שלו.

דומים? גלקסי S3 ואייפון 4S | צילום: רויטרס

זה לא היה ניצחון חלק לאפל. המושבעים לא הסכימו לכמה מטענות החברה סביב האייפד וסמסונג גלקסי טאב 10.1. ועדיין, המסקנה הברורה מקריאת פסק הדין היא שהמושבעים קיבלו את מרבית הטענות של אפל, בייחוד סביב האייפון.

בעקבות פסק הדין הגיבו באפל: "אנו אסירי תודה למושבעים על שהשקיעו זמן והקשיבו לדברים שלנו, ואנחנו שמחים מאוד שפסקו כך. הר הראיות שהוצגו במהלך המשפט הראו שההעתקה של סמסונג הייתה עמוקה יותר אפילו ממה שידענו. התביעה בין אפל לסמסונג היא על הרבה יותר מכסף, היא על ערכים. באפל אנו מעריכים מקוריות וחדשנות ומשקיעים את כל מה שיש לנו כדי לייצר את המוצרים הטובים ביותר בעולם. אנו מייצרים את המוצרים עבור הלקוחות, לא כדי שמתחרים יעתיקו בבוטות".

סמסונג הגיבה כך: "פסק הדין לא צריך להיחשב לניצחון של אפל, אלא כהפסד לצרכן האמריקאי. הוא יוביל לפחות אפשרויות בחירה, פחות חדשנות, ומחירים גבוהים יותר. מצער שחוק הפטנטים יכול להיות מנוצל כדי להעניק לחברה מונופול על מלבן עם פינות מעוגלות, או על טכנולוגיה שעוברת שיפור על ידי סמסונג וחברות אחרות מדי יום. לצרכנים הזכות לבחור, והם יודעים מה הם קונים כשהם רוכשים מוצרי סמסונג. זו אינה המילה האחרונה בתיק הזה או בקרבות המתנהלים בבתי המשפט ברחבי העולם, שחלקם כבר דחו את מרבית הטענות של אפל. סמסונג תמשיך לחדש ולהציע אפשרויות בחירה לצרכנים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן