ביטקוין או רופי: ממשלת הודו פועלת להסדרה רגולטורית של הביטקוין

בעוד שחובבי הטכנולוגיה ומשקיעים צעירים כבר מזמן שמו עין על המטבע הדיגיטלי המבוזר כמקור בעל ערך, הממשלה ההודית מבינה כי היא אינה יכולה להתעלם יותר מהשימוש ההולך וגובר בביטקוין ושוקלת סדרת צעדים רגולטוריים בנושא. בצעד שצפוי להקפיץ את הכלכלה הפיננסית, גיבש משרד האוצר בהודו אמנה פנימית שמתחייבת לבחון את מסגרת העבודה עם מטבעות וירטואליים.

בממשלת הודו מתכוונים לבחון את הנושא מקרוב בפורום MyGov, במטרה לדעת מה הציבור חושב על מטבעות וירטואליים. נראה שלמרות כמה הסתייגויות ראשוניות, הממשלה ההודית נלהבת להבין איך הביטקוין עובד ומתכוונת להקדיש משאבים כדי לבנות מסגרת עבודה. חברות ומשקיעי ביטקוין מעודדים את הצעדים הללו בתחושה שזה יאפשר להם להרגיע את החששות שלהם בנוגע לאבטחה ולסיכונים הטמונים בשימוש בביטקוין, ובסופו של דבר לעבוד על שיפור התשתית שלו.

רוב האנשים שהשתתפו בדיון הביעו עניין לראות את ביטקוין הופך לחלק גדול יותר במערכת הפיננסית של הודו. יחד עם זאת, הם הביעו הבנה לגביי החשש הקיים בעניין מהימנות הביטקוין כמטבע והדיווחים כי סחר במטבע ביטקוין משתווה להלוואת כספים ומסייע למימון פעולות טרור. האשם ריהמן, מנכ"ל ומייסד Bitxoxo, מבין את החששות אבל דוחה את הטענות ואומר כי "אין שום דבר מושחת במטבעות מבוזרים, הם מאפשרים להעביר כספים ללא מעורבות צד שלישי".

כ-600 איש משתמשים כיום במטבע בהודו| צילום: fotolia

ביטקוין נתפס כחשוד בגלל שאינו מתאים לאף מדיניות רגולטורית של הממשלה, וערכו לא יציב. מוקדם יותר השנה, הבנק המרכזי של הודו פרסם הודעת אזהרה למשתמשים וסוחרים במטבע מפני הסכנות שבשימוש בו.

ועדיין, חברות ביטקוין הודיות צופות עלייה במספר המשתמשים. קרוב ל-600 אנשים משתמשים כיום במטבע הדיגיטלי בהודו. החברות מקשרות בין העלייה בהתעניינות סביב המטבע הדיגיטלי לחדירת האינטרנט המתגברת וההצלחה של ביטקוין מעבר לים, שמושכת את הסוחרים להשקעות לא קונבנציונליות.

שומרים על ביטקוין מאובטח
כדי לשמור על בסיס המשתמשים, חברות הביטקוין בהודו מנסות לשפר את הפלטפורמות ולהוכיח את האמינות שלהן. הן מטמיעות מספר בדיקות אבטחה ודורשות אישור תעודת זהות תקף ממשתמשים, אישור רשמי על כתובת מגורים ומספקות מספר חשבון זמני. כמה חברות אפילו מיישמות זיהוי קולי ובודקות פרטי חשבון בנק.

בנסון סמואל, מנהל טכנולוגיה ומייסד Coinsecure, אומר כי "מדובר בצעדים יקרים אבל הכרחיים. על ידי שיפור המערכת הפנימית שלנו, הצרכנים יכולים להיות רגועים והצרכנים שיבואו בעתיד יהיו בטוחים". מלבד מערכת פנימית חזקה, סמואל מאמין שנותני שירות צריכים לעבוד כדי לפשט את החומרה של ביטקוין עבור המשתמשים, מה שיעודד יותר אנשים לאמץ את הטכנולוגיה.

חברות ביטקוין פרטיות אפילו גיבשו התאחדות משלהם בשם DABFI. הארגון עובד על חינוך הציבור בנושאים של מטבע מבוזר והפצת נהלי תעשייה מומלצים עבור עסקים. ראשים גופטה, שהחברה שלו נמצאת בין מייסדות ההתאחדות, מספר שהמטרה היא "הגדיל את הביטחון בקרב הציבור להשתמש בביטקוין, ובסופו של דבר להגדיל את השימוש באסימונים דיגיטליים באופן יעיל יותר".

עלייה בביטחון
כל המאמצים הללו אינם חסרי משמעות. עד 2013, מטבע הביטקוין לא הייתה פופולרי במיוחד בהודו, וכעת הוא צובר במהירות בסיס צרכני וביטחון השקעה.
Unocoin גייסה 1.5 מיליון דולר, שיא עבור יחידת מטבע הודית, והיא סוללת את דרכם של משקיעים מקומיים ובינלאומיים שיתמכו בחברות ביטקוין הודיות. ארפיט אגרוול, מנהל בחברת השקעות במומבאי, מעודד משקיעי הון סיכון לשמור על ראש פתוח כשזה מגיע לחברות ביטקוין. "כמה משקיעים פיננסיים נזהרים ובצדק לגביי השקעה בתחום הזה בהתייחס לחוסר הבהירות הרגולטורית. יחד עם זאת, הממשלה עובדת עם שחקנים פרטיים כדי לשרטט מסגרות רגולטוריות שמאיצות חדשנות ומוודאים את אמינות הפלטפורמה".

עתיד הביטקוין בהודו נראה מבטיח. ספקי שירות נלהבים להרחיב את היקף השימוש, בתקווה שהממשלה ורשויות רגולטוריות יספקו להם מסגרת עבודה הולמת.
נכון להיום, ביטקוין זמין דרך אפליקציות סלולריות ושוברי מתנה. בעתיד, החברות מתכננות ליצור תשתית שתתמוך בתשלום בהודו ותספק פתרונות פיננסיים עבור האוכלוסייה שאין לה חשבון בבנק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן