ביקשתם קיבלתם: נס חג המולד האמיתי של החברה שריגשה מיליונים

אם יש סרטון אחד, שהפך לויראלי במיוחד בעונת החגים הזו, זה "נס חג המולד" של חברת התעופה הקנדית WestJet.

בסרטון רואים את סנטה קלאוס יושב, מדבר וצוחק על מסך בגודל אמיתי, בשערי העליה למטוס בטרמינלים של טורונטו ואונטריו. העולים לטיסה נשאלים על ידי סנטה מה הם רוצים לחג המולד, זאת בזמן שעובדי החברה רושמים לפניהם בסתר את הבקשות. ברגע שהמטוסים ממריאים, העובדים רצים לקנות, לעטוף ולמען את מתנות חג המולד לנוסעים שאינם חושדים בדבר. כשהמטוס נוחת ביעדו כמה שעות מאוחר יותר, על מסוע המזוודות מתחילות להופיע מתנות שונות בגדלים שונים – מגרביים ועד טלוויזיה 50 אינץ' – כשהקהל מלווה את הסצנה בקריאות תדהמה, אושר, ואפילו בכמה דמעות.

בזמן שכולם חיכו למזוודות | צילום: מתוך יוטיוב

למרות המחווה המרגשת, הייתה זו כנראה חברת התעופה שקיבלה את הפתעת חג המולד הגדולה מכולם. ריצ'רד ברטרם, סמנכ"ל התקשורת של WestJet ואחראי יחסי הציבור של החברה, אמר שהם ציפו לכ-800,000 צפיות בוידאו המדובר. אבל כמובן, בתוך ימים ספורים מאז עלה הסרטון לרשת, הוא כבר עבר את 13 מיליון הצפיות, נראה ביותר מ-200 מדינות, והגיע לחדשות בבריטניה, אוסטרליה, יפן, פולין ומלזיה. "אנחנו די מתרגשים", אומר ברטרם.

אבל אל לו להיות צנוע, "נס חג המולד" היה הצלחה מסחררת. עבדו עליו 3 חודשים, מאז אוגוסט ועד הצילומים בנובמבר, הוא כלל 150 עובדים של החברה שעשו הכל החל מלקנות ולעטוף את המתנות, להעביר אותן בבידוק הביטחוני והגישו גם שוקו חם לממתינים ליד מסוע המזוודות. והתגמול האמיתי: תדמית של רצון טוב, שאף פרסום לא יכול לקנות, עבור תגית מחיר, לדברי ברטרם, "לא קרוב לכמה שהייתם מצפים".

"עבור פרסומת רגילה, אתה עשוי להוציא סכום של כ-6 ספרות על ההפקה לבדה", אומר ברטרם. בעוד החברה אינה מוכנה לחשוף כמה עלתה לה הפקת הוידאו, ברטרם קורא לזה "שבריר מהסכום", וזה עוד לפני ההוצאות על מודעות, שיכולות היו להסתכם גם במיליונים.

סרטון חג המולד של חברת התעופה בשנה שעברה, היה כיצד הופכים עובדי החברה את שער העליה למטוס לקוטב הצפוני. מרגע שעלה לאוויר הסרטון של השנה, עבר גם הסרטון הקודם את רף ה-800,000 צפיות. נדמה ש"נס חג המולד" הוא לא רק סרטון שתורם להרגשה הטובה בחגים של 2013, הוא סוג של מותג שרק סנטה יכל לשלוח, ולנו נשאר רק להתרגש מהמחווה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן