בית המשפט קבע: גוגל תשלם לאתר "משלוחה"

גוגל, ענקית האינטרנט ששינתה את הנגישות של כולנו למידע ברשת, ידועה כחברה שהגישה אליה קשה הרבה יותר. מיליוני משתמשים של שירותי החברה ברחבי העולם כבר נתקלו בתיבות המייל המשיבות תשובות אוטומטיות ולקוניות וקווי התמיכה המשמיעים הודעות מוקלטות לפיהן אין עם מי לדבר. אך נראה כי לעתים עשוי הדבר לעלות לה, לאור פסיקה שניתנה אתמול בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

מנוע החיפוש תיקן את "משלוחה" ל"משלוחים"

בפסיקה, שניתנה ע"י השופטת ד"ר דפנה אבניאלי, נקבע כי גוגל תשלם לאתר המשלוחים הישראלי "משלוחה" הוצאות משפט בסך 30,000 שקל, ככל הנראה על כך שאילצה אותה לפנות לערכאה משפטית שלא לצורך. לפי פסק הדין, שתי החברות הגיעו להסדר פשרה מחוץ לכתלי בית המשפט, אך לא לפני שנקבע לו מועד שחייב את האתר לשלם לעורכי דינו ע"מ להתכונן אליו.

הסיפור החל בחודש מרץ 2012, כאשר מנוע החיפוש של גוגל החל לסמן חיפושים של המילה "משלוחה" כטעות, ולהציג במקומם תוצאות חיפוש למילה "משלוחים". זאת, למרות שבמסמכים שהוצגו ע"י עורך הדין של האתר, גיא אופיר, נראה כי כמות החיפושים אחר שם האתר (כ-8,100 בחודש) עולה בהרבה על כמות החיפושים למילה "משלוחים" (כ-5,400 בחודש). למרות זאת, תייגה גוגל את שם המותג כשגיאת כתיב, ושלחה את המחפשים לאתרים מתחרים.


צילום מסך

החברה פנתה לגוגל בניסיון להסדיר את העניין, אך גוגל דחתה אותה על הסף בטענות לפיהן סדר העדיפויות שלה לא מאפשר לה לעסוק בנושא מאחר והיא עסוקה בנושאים אחרים הקשורים למנגנון תיקון השגיאות האוטומטי במנוע החיפוש. הדבר אילץ את "משלוחה" לפנות לגוגל אירלנד, המוכרת את המודעות המופיעות בראש תוצאות החיפוש בישראל, ולרכוש ממנה באנר שיופיע בעת חיפוש המילה "משלוחה" מעל לתוצאות החיפוש אחר "משלוחים".

רק לאחר שנתבעה גוגל בבית המשפט המחוזי בתל אביב בנושא, ולאחר שבדיון הראשון המשיכה לטעון כי אין באפשרותה לתקן את הבעיה, הגיעה לבסוף ענקית האינטרנט לפשרה עם האתר הישראלי ותיקנה את הטעות. למרות זאת, הוגשה נגדה תביעת המשך לתשלום הוצאות המשפט שנגרמו ל"משלוחה", ובהמשך תוגש נגדה תביעה לתשלום פיצויים על ההכנסות שאבדו ומחיר הבאנר.

בפסיקתה מבקרת השופטת את שתי החברות, ורומזת כי על האתר היה לדרוש מגוגל את תשלום ההוצאות בעת החתימה על הסכם הפשרה, אך למרות זאת היא גוערת גם בגוגל, על כך שלא השכילה להגיע לפשרה לפני תחילת המשפט ואף נקטה ב"לשון משתלחת" נגד האתר, תוך שהיא מאשימה אותו ב"תכססנות נפסדת ופסולה".

בתגובה להכרעה ציין עו"ד אופיר כי זוהי הפעם הראשונה שבית משפט מחייב את גוגל לשנות את מנגנון תיקון הטעויות שלה.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

כתבות נוספות מגיקטיים:

פריימסנס הישראלית, היום שאחרי הקינקט

Ghost מציע שתשכחו מוורדפרס לטובת ממשק נוח ופשוט יותר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן