בכיר בבנק הפדרלי: צריך לקנות כמה שיותר אג"ח

הבנק הפדרלי שולח סימנים של תקווה למשק האמריקאי. נשיא הבנק הפדרלי בבוסטון, אריק רוזנברג אמר אמש בראיון לעיתון הניו יורק טיימס כי הבנק צריך להתחיל לקנות ניירות ערך נוספים ולהמשיך עם הקנייה עד שיצליח להחזיר את הכלכלה למצב של צמיחה. לדבריו, "צריך להמשיך לעשות זאת עד שנקבל לידינו מסמכים שמוכיחים שהאבטלה ירדה ושאר היעדים הכלכליים שלנו הושגו". 

רוזנברג נחשב לאחד הבכירים בבנק הפדרלי התומכים בגישה פעילה לצמצום האבטלה והצלת המשק האמריקאי. אולם, אין לו זכות הצבעה השנה במסגרת וועדת קובעי המדיניות של הבנק הפדרלי. נשיא הבנק, בן ברננקי אמר אמש באירוע בנושא חינוך פיננסי כי ההתאוששות של המשק האמריקאי נמצאת כרגע במצב "שברירי". לדבריו, ההשפעות של משבר החוב האירופי על ארה"ב היו "מאוד משמעותיות" וגרמו להאטה במשק. ברננקי לא רמז על הרחבה כמותית אפשרית. 

לעומת זאת, רוזנברג טען כי הבנק הפדרלי לא הגביל את כמות האג"ח שהוא יכול לרכוש, דברים נועזים המהווים שינוי משמעותי מהמדיניות המתונה שנקטו בכירי המוסד עד כה. אולם, רבים מבכירי הבנק עדיין טוענים כי נקיטת צעד כה משמעותי בסמוך כלכ כך לבחירות לנשיאות ארה"ב שיתקיימו בנובמבר הקרוב, היא סיכון גדול מדי עבור הכלכלה האמריקאית. 

עם זאת, אמש, כשנשאל ברננקי על ידי אחד ממשתתפי הכנס בנוגע להשפעות המערכת הפוליטית האמריקאית על מדיניות הבנק הפדרלי, הוא אמר כי "הבנק שומר על העצמאות שלו ולא נותן לאף צעד פוליטי להשפיע על החלטות הכלכליות שהוא מקבל". 

מאז שהחליט הבנק הפדרלי לקצץ את הריבית לטווח קצר, הוא השיק שני סבבים של ריכשות אג"ח בהיקף של 2.3 טריליון דולר. נכון לעכשיו, בפגישה האחרונה של בכירי הבנק לא הוחלט על כל צעד ממשי להרחבה כמותית, למרות סימנים נוספים שמעידים על האטה במשק האמרקאי. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן