בלי התקדמות במשא ומתן: המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות

יומו הראשון של שבוע המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בעליות קלות על רקע המשך הציפיה למציאת פתרון למצוק הפיסקלי וההתפתחויות הפוליטיות באיטליה שכללו את התפטרותו של ראש הממשלה, מריו מונטי, והודעתו של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות.

מדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.1% לערכו, מדד הנאסד"ק התחזק ב-0.3% ומדד ה-S&P500 נסחר סביב רמות הפתיחה. 

באסיה ננעל היום המסחר במגמה חיובית כשמדד שנחאי התחזק ב-1.1%, מדד ההנג סנג הוסיף 0.4% לערכו ומדד הניקיי נסחר סביב רמות הפתיחה. באירופה ננעל המסחר במגמה חיובית כשבורסות פרנקפורט הוסיפה 0.2% לערכה, בורסת לונדון התחזקה ב-0.1% ובורסת פריס רשמה עלייה של 0.2%.  

צילום: רויטרס

החשש מפני המצוק הפיסקלי ממשיך להעסיק את המשקיעים. נשיא ארה"ב ברק אובמה נפגש אתמול עם יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר הרפובליקני, אך טרם יצאה ההודעה על עשן לבן. הרפובליקנים והדמוקרטים ממשיכים כל העת לקיים דיונים על התקציב במטרה למצוא פתרון לנושא הסבוך טרם חג המולד.

אובמה נאם היום בפני עובדי תעשיית הרכב במישיגן וחזר על דרישותיו כי האמריקנים העשירים ישלמו יותר מסים, נקודת המחלוקת העיקרית בין הבית הלבן והרפובליקנים. "המדינה לא יכולה להרשות לעצמה משבר", אמר אובמה, שהתחייב בפני עובדי הרכב המריעים כי הוא מוכן להילחם על הארכת קיצוצי המס למעמד הבינוני אשר אמורים לפוג בסוף השנה.

ממשרדו של בונר נמסר אתמול כי לא יהיה מוכן לעשות צעד כזה. "ההצעה הרפובליקנית נותרה אותה הצעה", אמר ברנדן באק, דוברו של בונר, בהתייחסו לתכנית שהציעו הרפובליקנים לצמצום או ביטול הטבות מס בסך 800 מיליארד דולר, אך לא על ידי העלאת שיעורי המס לעשירים.

הזעזועים באיטליה משפיעים על בורסות אירופה כולן: מונטי התפטר למעשה בשל התנגדותה של האופוזיציה במדינה למדיניות הכלכלית אשר טווה בחסות האיחוד האירופי, וכללה מהלכי צנע, במטרה להלחם במשבר הכלכלי בארץ המגף.

ההתפטרות הגיעה זמן קצר לאחר שאיל התקשורת הודיע במפתיע כי יתמודד על ראשות הממשלה בבחירות הקרובות, על אף שלפני כחודשיים גזר עליו בית משפט במילאנו עונש מאסר של 4 שנים בגין הונאת מס הקשורה ברכישת זכויות שידור בידי חברת הטלוויזיה שלו, Mediaset. ברלוסקוני כבר איים בעבר להפיל את ממשלתו של מונטי כשניסה על פי ההערכות לשקם את יחסיו עם האגף הימני של מפלגתו.

מניית HP עלתה היום ב-2.6% לאחר פרסום שמועות כי המיליארדר והמשקיען קרל אייקן עומד לקניות מניות בחברת המחשבים.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן