בלי שביתות ובלי שכר מינימום: את הסמארטפון הבא שלכם ירכיבו הרובוטים של גוגל

דיווח חדש מעיד על כך שגוגל מעוניינת להתחיל ליישם את כל הטכנולוגיה הנמצאת מאחורי חברות הרובוטיקה השונות שרכשה במהלך השנה האחרונה, כאשר הנסיינית שלה היא לא אחרת מאשר היצרנית פוקסקון.

רובוטים בפס הייצור

על פי הדיווח המגיע מה-Wall Street Journal, שיתוף הפעולה המדובר בין פוקסקון לגוגל החל כבר לפני שנה, כשאנדי רובין (לשעבר מנהל חטיבת המובייל והאנדרואיד של החברה וכיום האחראי על תחום הרוביטיקה ב-Google X), פנה אליה במטרה להגשים את חזון הרובוטיקה של החברה. שתי החברות עובדות יחדיו במטרה להפוך את החזון לדור הבא של העובדים במפעל הייצר הסיני של פוקסקון.

על מנת לממש חזון זה, נפגש רובין עם מייסד ויושב ראש פוקסקון, טרי גו (Terry Gou). מקורבים לנושא העידו כי במסגרת הפגישה בין השניים, הביע גו התרגשות לגבי אפשרות האוטומציה החדשה שמביאים עמם הרובוטים המדוברים. רובין מצידו לא יצא מופסד, שכן הביע עניין בכך שפוקסקון תהיה הבודקת הראשית לטכנולוגיה המתוכננת ותכניס את הרובוטים אל פסי הייצור.

פוקסקון עלתה לכותרות מספר פעמים בעבר, כמעט תמיד בהקשרים שליליים, כאשר שמה נקשר לרוב בתנאי העבודה והתנאים המבישים הניתנים ללמעלה ממיליון עובדי המפעל. בעוד שבתקופה האחרונה דווח כי המפעל נדרש להעלות את שכר העובדים, שכר זה ניתן על רקע של עלייה בעלויות העבודה וסכסוכי עבודה שונים.

לכן, כשמסתכלים על שיתוף הפעולה המדובר מהצד, נראה כי הכנסת האוטומציה באמצעות ליין רובוטים חדשים המסוגלים לייצר מכשירים במהירות, שאינם זקוקים להפסקה וכמובן שאינם מתלונים הוא סוג של חלום עבור מפעל הייצור, במיוחד בזמני לחץ כמו בהשקות מכשירים חדשים מבית אפל.

כמעט ללא מגע אדם | אילוסטרציה: Shutterstock

אין ספק שקיימת כאן הזדמנות פז עבור גוגל, שכן במהלך השנה האחרונה רכשה 8 חברות רובוטיקה שונות, המתכננות, מייצרות, מרכיבות ומפתחות סוגים שונים של רובוטים במגוון תחומים. הרכישה האחרונה שביצעה החברה בדצמבר האחרון, במסגרתה הוסיפה לרשימת החברות שבבעלותה את Boston Dynamics, חברת הנדסה ועיצוב רובוטים, היא אחד מהגורמים העיקריים בזכותה תוכל להציע את הטכנולוגיה שתניע את הרובוטים העתידיים בפסי הייצור.

מי ישלם את המחיר?

בעוד שסביר להניח שיקחו כמה שנים טובות עד שנוכל לראות רובוטים המרכיבים את מכשירי הסמארטפון, הטאבלט או שאר הגאדג'טים שלנו, נראה כי עדיין לא מאוחר מידי לשאול מה יקרה לכל אותם עובדים שיפוטרו כתוצאה מכך. לא רחוק היום שבו רובוטים יוכלו להחליף עובדים במגוון רחב של עבודות בכל רחבי העולם – וייתכן שבשלב מסויים אפילו העבודה שלכם תהיה בסכנה.

נכון להיום קל לבטל את התיאוריה מאחורי השתלטות הרובוטים, אך אנו חייבים להודות שצריך לחשוב על העתיד. כך שלפני שאתם מתלהבים מכך שלא תצטרכו לחכות לגל השני של מכשיר האייפון או האנדרואיד עד שיגיעו אליכם, אולי כדאי לחשוב קצת על המחיר שכולנו עלולים לשלם בעתיד, רק כי רצינו יותר מוצרים בקצב מהיר יותר מבעבר.

לקריאת הכתבה בגיקטיים.

עוד בגיקטיים:

האם נריץ בקרוב אפליקציות אנדרואיד על חלונות?

מודל הרווח החדש של מוזילה: פרסומות בדפדפן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן