בנט נותן גיבוי ללפיד: "אירע פיצוץ בעורק הכסף, הוא שם חוסם"

תכניתו הכלכלית של שר האוצר, יאיר לפיד, ממשיכה כצפוי לעורר הדים משני עברי המתרס של הכנסת. "לא בערך. לא ליד. אני מגבה את יאיר לפיד", כתב הבוקר שר הכלכלה, נפתלי בנט, בדף הפייסבוק שלו. "היה ״פיצוץ״ בצינור הכסף של ישראל. כל חודש ביזבזנו כסף שאין לנו. עוד דליפה ועוד דליפה, דהרנו כלפי פשיטת רגל ודאית. אז לפיד הניח חסם עורקים מיידי, לעצור את הדימום".

"ידענו שאין ברירה", המשיך בנט. "זה הדבר הנכון והאחראי היחיד. גם אם זה מאוד, מאוד לא פופולרי. קל מאד לעמוד מן הצד, לבקר, לגמגם או לשתוק. אבל אנחנו בסירה הזאת ביחד. אי אפשר לסגור גירעון של 50 מיליארד שקל ללא החלטות כואבות. יש לממשלה זו 4 שנים. את מה שצריך לתקן, נתקן. צריך לקחת אחריות גם כשקשה, גם כשלא נעים. אנחנו, חברי הממשלה, איננו קהל ביציע. אנחנו שחקנים במגרש".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


נפתלי בנט | צילום: מרק ישראל סלם

מנגד, באופוזיציה ממשיכים לתקוף את הגזירות והקיצוצים המתוכננים. "זה תמיד מדהים מחדש, איך הציבור שלנו נופל שבי פעם אחר פעם, אחרי קסמי מלים ריקות, רטוריקה מלהיבה שמאחוריה אויר חם", ענה ח"כ משה מזרחי (עבודה).

"בדרך כלל לוקח קצת זמן אבל כאן? הקלפיות אפילו לא הספיקו להתקרר", הוסיף מזרחי.
"הכי מפחיד? שמענו את שטייניץ מדבר אתמול במסיבת העיתונאים עם עיני. אותן מילים, אותם משפטים, אותה יוון, אותו שטייניץ שעליו התגלח לפיד במלים המפוארות בקמפיין.
איפה היושרה, לעזאזל?", כתב מזרחי.

"הבעיה שלנו היא לא שלפיד לא פתר אף אחת מהבעיות שהבטיח לטפל בהן", טוענת יו"ר מרצ, זהבה גלאון. "הבעיה היא שבחודש וחצי הוא הצליח לבנות תקציב מחריד שמייצר בעיות שילוו אותנו עוד הרבה שנים. אדוני שר האוצר, אנחנו אומרים בצורה ברורה: לא לדריסת כל מי שמתפרנס פה בקושי, לא למיסוי אכזרי של עניים, לא לריסוק מדינת הרווחה, ובעיקר: כן לסגירת חשבון עם חבריך הטייקונים", סיכמה גלאון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן