בנק הפועלים חשף את תנאי הקרן לעסקים קטנים ובינוניים

בנק הפועלים השיק היום את "קרן פועלים לעסקים", כחלק משורה של צעדים מתוכננים השנה לקידום עסקים קטנים. היקף הקרן יהיה 8 מיליארד שקל.

ראיד אבו ריא, מנהל יחידת קרנות לעסקים קטנים בבנק הפועלים, הציג את התנאים של הקרן, אשר תוצע ללקוחות כל הבנקים: הליך אישור מהיר שיימשך עד 14 ימי עסקים (במקום פרק זמן של עד חודשיים המקובל); אפשרות לגרייס של שנה (שלא קיימת בקרנות אחרות); תקופת ההלוואה של עד 6 שנים; סכום הלוואה שיעמוד על עד כ-10% ממחזור העסק; עלויות מופחתות בעמלות, ביניהן פטור מעמלת הקצאת בטוחה (ששיעורה המקובל הוא 2%) והנחה בעמלת עריכת מסמכים. בנוסף, הוקם קול סנטר ייעודי ליועצים ורואי חשבון שמלווים עסקים קטנים שיפנו לקרן.

רונן שטיין, משנה למנכ"ל ממונה על החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים, אמר כי "הקרן מציעה תנאים חסרי תקדים בכל הפרמטרים. בנוסף, בנק הפועלים גם שותף למהלך אסטרטגי שנועד להטמיע את התכנון העסקי ככלי ניהולי לפיתוח עסקים, תוך עידוד בעלי עסקים קטנים ובינוניים להשתמש בכלי הזה".

רונן שטיין, משנה למנכ"ל בבנק הפועלים ועמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה | צילום: יח"צ

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג, אמר בהשקת הקרן כי "במשך שנים התעלמו ממגזר העסקים הקטנים, שמייצר יותר מ-75% מתוספת העובדים במשק כל שנה. בשנתיים האחרונות יש שינוי כיוון שמוביל משרד הכלכלה בתמיכה של משרד האוצר. אנחנו פועלים ונמשיך לפעול להקל בבירוקרטיה וברגולציה, כולל חוק מוסר התשלומים, וכן לקדם הקלות בתחום התכנון והבנייה. בנוסף, אנחנו מקדמים פלטפורמות נוספות בתחום המימון כדי לסייע לעסקים קטנים, כולל עסקים זעירים".

הקמת הקרן מצטרפת לשורה של מהלכים לקידום העסקים הקטנים והבינוניים שביצע בנק הפועלים בארבע השנים האחרונות, ביניהם: הרחבה ניכרת של האשראי, הצבת בנקאי ייעודי המתמחה בעסקים קטנים בכ-240 סניפי בנק הפועלים בכל רחבי הארץ, לצורך מתן ליווי אישי ומקצועי לעסקים קטנים, הפעלת מועדון לעסקים קטנים ובינוניים, "פועלים Business", המוזיל את העלויות הכרוכות בניהול העסק עד אלפי שקלים בשנה ומעניק הטבות ייחודיות לבעלי העסקים ולעובדיהם, ועוד.

במהלך 2016 ישיק בנק הפועלים מהלכים נוספים לקידום עסקים קטנים, ביניהם "כלי לניהול תזרים מזומנים" – כלי דיגיטלי ייחודי אשר יסייע בניהול נכון של הכנסות והוצאות העסק ויהיה נגיש לכל בית עסק מלקוחות בנק הפועלים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן