בנק BNP על הכוונה להשתלט על אי.די.בי :"אינטרס צר של הנושים"

הבנקים הגדולים ערכו אתמול פגישה משותפת בעניין אי.די.בי פתוח והחליטו כי החברה הבת של אי.די.בי אחזקות הינה כשרת פירעון ויכולה לעמוד בהתחייבויותיה. הבנקים הודיעו כי יתנגדו להסדר החוב הכפוי שמציעות נציגויות האג"ח של החברה. כעת מתברר כיאחד המתנגדים העיקריים להסדר הוא הבנק הצרפתי BNP, אחד מהבנקים הגדולים בעולם והנושה הבנקאי השני בגודלו של אי.די.בי פתוח, שמחזיק כ-310 מיליון שקל באג"ח של החברה.

על פי חוות דעת שהגיש הבנק לבית המשפט, כוונת מחזיקי האג"ח להשתלט על אי.די.בי פתוח היא "בקשה המונעת על פי אינטרס צר של נושים מסוימים אשר שמו לעצמם להחליף את בעלי המניות הקיימים של החברה ולגרוף רווחים הוניים קצרי טווח".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הבנק תוקף בחריפות את ההסדר הכפוי אליו הגיעו נציגויות האג"ח. "הנציגויות, בהתנהלותן החד צדדית, מובילות קו פעולה אינטרסנטי", נכתב. "אם בראשית הדרך עוד היה ספק באשר לזהות בעלי האינטרס אשר הניעו את התהליך ומטרתם, הרי כיום, נחלת הכלל היא שבכוונת בעלי האינטרס להשתלט על החברה". 

צילום: יח"צ

BNP יוצא נגד התנהלות המומחה הכלכלי מטעם בית המשפט, איל גבאי, ומעמיד בספק גם את האינטרסים שעמדו לנגד עיניו. למעשה הבנק טוען, כי אם גבאי אכן טוען כי אי.די.בי פתוח היא חדלת פרעון, הוא לא היה צריך לתמוך בגיבוש מתווה ההסדר בין נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות לבין החברה, מתווה שגובש בחודש מרץ האחרון. "אם אלו הן פני הדברים (וגבאי אכן חושב שאי.די.בי פתוח כשרת פרעון – ת.ו), קיים חשש ממשי כי מיניו של המומחה גם בתיק דנן העמידו במצב של ניגוד עניינים קוהרנטי".

כאמור, בפגישה שקיימו אתמול בכירי הבנקים לאומי, פועלים, מזרחי טפחות HSBC ו-BNP סוכם על מתווה חדש להסדר החוב של החברה, במסגרתו ידחו מועדי פרעון החובות של החברה במספר שנים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן