בעולם מתאוששים: המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה חיובית

מגמה חיובית נרשמה היום בבורסה בתל אביב, על רקע ירידות חדות בנעילה בניו יורק אמש, שם נפתחה הבורסה בעליות לפני שעה קלה. בבורסות אסיה נרשמה מגמה מעורבת. הוועדה המוניטרית של בנק ישראל הודיעה אמש כי הריבית לחודש יולי תישאר על רמה של 0.1%.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.6%, ת"א 100 התחזק ב-0.7% ומדד הנדל"ן טיפס ב-1.3%. מדד הבנקים עלה ב-1.5%, מדד התקשורת קפץ ב-4% ומדד הנפט והגז הוסיף 1% לערכו.


מניות חברות התקשורת בלטו במסחר, כאשר קפצה ב-5.6%, פרטנר נסקה ב-4.6% ובזק קפצה ב-3.6%.

אמנם נראה כי בורסות העולם מתאוששות מההחלטה הגורלית שקיבלו הבריטים בשבוע שעבר, אך השטרלינג ממשיך לצנוח. אמש הגיע המטבע לשפל חדש למול הדולר. "העובדה כי השטרלינג שבר מתחת לשפל ההיסטורי שנקבע בשישי הינה סימן רע עבור השטרלינג, ומעיד כי הלחץ השלילי על המטבע עדיין גדול וכי המטבע הבריטי עשוי להתדרדר בתקופה הקרובה לרמות שפל נמוכות יותר ויותר לפני שיצליח למצוא תחתית", אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM‏ ישראל וציינו גם כי שר האוצר הבריטי אמנם ניסה להעביר מסר מרגיע, אך העובדה כי לא ברור מתי תפעיל בריטניה של סעיף העזיבה מהאיחוד וכיצד יתנהל התהליך מייצרת אי ודאות, שמכבידה על המטבע הבריטי. בתוך כך, המדדים המובילים בבורסה בבריטניה רשמו היום עליות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן