בעקבות אייפון 5: ללא ג'ובס, נהיית אפל חברת טכנולוגיה רגילה

על הנייר, אייפון 5 שהושק אתמול על ידי אפל הוא שדרוג מרשים לדגם הקודם. יש לו מעבד מהיר יותר, ומסך גדול ובהיר יותר; הוא תומך בטכנולוגיית רשת דור רביעי (LTE), ודק יותר מקודמיו. ללא ספק, מכשיר טלפון שמבטיח להוות מתחרה ראוי לדגם האחרון של אנדרואיד.

ובכל זאת, אם לשפוט על פי הסטטוסים ברשתות החברתיות והסיקור באתרי הטכנולוגיה, מה שעשה הכי הרבה רעש בטלפון החדש הוא דווקא מה שחסר: אלמנט שהופך את המכשיר הזה לטוב יותר מקודמו, או מבדיל אותו ממתחריו.

לאייפון 4 היתה תצוגת Retina, עם רזולוציה כפולה (אופקית ואנכית) מבדגמים קודמים. זה הצית את דמיונם של הצרכנים והפך לתכונה הכרחית בקו הייצור. בדומה לכך, הסיפור הגדול של האייפון 4S היה Siri, עוזר אישי המופעל למשמע קול, אשר משך תשומת לב רבה וסיקור נרחב בבלוגוספירת הטכנולוגיה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אין זה צירוף מקרים שאייפון 5, הראשון שפותח לאחר מותו של סטיב ג'ובס, נראה חסר מהבחינה הזו. ג'ובס הבין אינסטינקטיבית שלרוב הלקוחות לא אכפת ממפרט טכני, אלא מה שאתה יכול לעשות עם חומר הגלם. לפעמים, אם במוצר חדש ישנו שיפור טכני מרשים במיוחד – כמו עם תצוגת Retina – הוא מגיע עם שם של מותג גחמני לתכונה החדשה, והופך אותו למוקד של המצגת. אבל לעתים קרובות יותר, התמקדו המצגות של ג'ובס במספר מצומצם של יישומים או מאפיינים, כמו סירי, שלא היו קשורים ישירות לשדרוג חומרה מסוים, אולם הפכו את המוצר לשימושי יותר עבור צרכנים רגילים.

טים קוק. האם אפל תחדל לקבוע את סדר היום? | רויטרס

לעומת זאת, טים קוק הוא איש של פעולות. הוא מתמחה בהטמעת תוכנות חזקות יותר במוצרים תוך שמירה על מחירים נמוכים יותר, יכולת שהוצגה בצורה מושלמת בהכרזה האחרונה. אולם הוא אינו יכול לספר מדוע אייפון 5 טוב יותר מאשר האייפון 4S, או למה צריך לקנות את אייפון 5 ולא את הגרסה האחרונה של מכשירי סמסונג או מוטורולה.

לאפל יש מהנדסים חכמים רבים, ובטוח שאייפון 5 יהיה מוצר יציב שייחטף על ידי מיליוני לקוחות נאמנים. אבל ההכרזה האחרונה מצביעה על כך שאפל הופכת בהדרגה לחברת טכנולוגיה רגילה. היא תמשיך להוציא תוכנה מהירה, זעירה וזולה יותר. אולם בלי חזון מוצר בראש מדרג החשיבות שלה, החברה אינה צפויה להמשיך ולקבוע לתעשייה את סדר היום כפי שעשתה בעשור האחרון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן