בעקבות הדוחות המאכזבים: האם קוק הוא מחליף ראוי לסטיב ג'ובס?

סטיב ג'ובס היה מומחה בניהול ציפיות. הוא ידע כיצד לא לעורר יותר מדי מהן על מנת לא ליצור אכזבות מיותרות. הוא מעולם לא נתן סימנים מקדימים בנוגע לרווחי אפל, טרם פרסום הדוחות הכספיים של החברה ובכך הוא שמר על מרווח נשימה עבורו ועבור המשקיעים. על פי הדוחות שהציגה אפל אמש, נראה כי מי שלקח את מקומו, טים קוק לא שייך לאותה ליגה של מנהלים. 

המניה של אפל מנותחת על ידי 42 אנליסטים. על פי התחזיות שפורסמו לפני היוודע המספרים האמיתיים, התרחיש הגרוע ביותר היה רווח של 9.18 דולר למניה ואילו בתרחיש הטוב ביותר דובר על רווח של 12.53 דולר למניה. בשורת ההכנסות, הפסימיים חזו 34.18 מיליארד דולר, זאת לעומת התחזית האופטימית של 44.15 מיליארד דולר. אתמול התברר שאף אחד מכל 42 האנליסטים לא צדק. על פי הדיווח של אפל, רווחיה לרבעון השני של השנה הסתכמו ב-34 מיליארד דולר, שהם 7.65 דולר למניה. 

האם טים קוק הוא המנהיג הנכון עבור אפל? | צילום: רויטרס

מדובר בתחזית נמוכה בהרבה מהמצופה. במקרה זה, אם היה מדובר בכל מניה אחרת מלבד אפל, ערכה היה צונח לאחר הפרסום ל-475 דולר. אולם לחברה הטכנולוגית החזקה בעולם יש מזל ומנייתה נותרה בסביבות ה-570 דולר, עם ציפייה של השוק להשקת מכשיר האייפון 5. 

הקרדיט על תחייתה של אפל, לאחר מצב של מוות קליני מגיע כולו לסטיב ג'ובס. רק מנהיג יוצא מן הכלל שכמותו יכול להגיע להישגים כאלה. על מנת לא להבריח את המשקיעים ולהמשיך לאכזב את השוק, טים קוק צריך לקחת כמה שיעורים מהמנהיג המנוח. 

בפניו של קוק עומדת משימה לא רגילה. כרגע לא ברור אם המנכ"ל החדש הוא מנהיג מלידה או שהתפקיד הגדול פשוט הונחת עליו במקרה. אם התרחיש השני הוא הנכון, סביר להניח שמניית החברה לעולם לא תגיע ליעד הגבוה של 1000 דולר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן