בעקבות הודעת הריבית: המסחר בבורסה ננעל בירידות חדות, מדד המעו"ף צנח 3.5%

היום האחרון לשבוע המסחר הקצר בבורסה בתל אביב נעל בירידות שערים חדות, בניגוד לנעילה החיובית שנרשמה ביום שני, טרם יום כיפור. ברקע למסחר עמדו ירידות השערים שנרשמו בנעילה בוול סטריט אמש, וההיבוא לירידות שערים כבר מפתיחת המסחר בשעות הבוקר. אך ירידות אלו החריפו לאחר הודעת הריבית, אשר התפרסמה בשעה 16:00.

על פי ההחלטה אשר פרסמה הוועדה המוניטרית בבנק ישראל, הריבית במשק בחודש אוקטובר תישאר ללא שינוי ותעמוד על 0.1% – זה החודש השמיניב רציפות. בנוסף להחלטה זו פרסם הבנק את תחזית הצמיחה למשק – לפיה המשק צפוי לצמוח השנה בשיעור שנתי של 2.6% בלבד – הרחק מהתחזית הקודמת, אשר עמדה על 3%. גם תחזית הצמיחה לשנה הבאה נחתכה משמעותית, ועומדת כעת על 3.3%.

כל אלו, כאמור, הביאו להחרפת הירידות בבורסה בתל אביב, שם ננעל המסחר בירידות חדות. מדד המעו"ף צנח ב-3.5%, מדד ת"א 100 איבד גם הוא 3.5% מערכו ומדד הבנקים איבד "רק" 1.5% מערכו. מדד התקשורת צנח ב-3.7%, מדד הנדל"ן נחלש 1.7% ומדד הנפט והגז צנח ב-3%. 

מניית חברת כיל קרסה היום ואיבדה 10.6% מערכה, וכמוה גם מניית החברה לשיראל שקרסה ב-10%. ירידת מחירי הנפט בעולם הביאה גם את חברות הנפט בארץ לירידות חדות, כשחברת דלק קידוחים איבדה 3.5% מערכה. מניית טבע צנחה היום ב-4.4% לאחר ששבה מהמסחר בניו יורק עם פער שלילי. מנגד, מניית חברת התרופות כן פייט דווקא זינקה היום והתחזקה ב-19.4%, לאחר ששבה מניו יורק עם פערים חיוביים (כזכור, מוקדם יותר השבוע המנייה זינקה בלמעלה מ-100%).  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן