בעקבות הורדת הדירוג של S&P מעלות: כלל ביטוח לא תחלק דיבידנד

אי.די.בי תמנע מכלל ביטוח לחלק דיבידנדים, מעבר לאלה שיחולקו במסגרת עסקת המכירה לקבוצת גארד – כך הודיעה היום החברה לבורסה. המהלך מתבצע בעקבות הורדת הדירוג של S&P מעלות לחברות בקבוצת כלל.

אתמול הודיעה מעלות כי תוריד את דירוג האשראי של כלל החזקות ל-BBB+ ושל כלל ביטוח ל-AA, כולן נשארו עם ברשימת מעקב עם השלכות שליליות, המעידה על אפשרות להורדת דירוג נוספת בקרוב. בהודעה נכתב כי הורדת הדירוג של אי.די.בי אחזקות לחדלות פירעון סלקטיבית ושל אי.די.בי פתוח ל-BB החלישו את הגמישות הפיננסית של קבוצת כלל, מכיוון שהנגישות שלה להון חדש מוגבלת כעת.

ברבעון השני של 2012 חילקה כלל החזקות, הנשלטת על ידי אי.די.בי פתוח, דיבידנד בהיקף של 250 מיליון שקל לבעלי מניותיה, אשר לדברי מעלות "החלישה את עודפי ההון הרגולטורי של כלל ביטוח לרמה נמוכה".

נוחי דנקנר | צילום: סיון פרג'

כתוצאה מכך הודיעה הבוקר אי.די.בי כי בכוונתה להפעיל את השפעתה על מנת לשמור על הפרופיל הפיננסי של החברה התפעולית כלל ביטוח, בין השאר באמצעות מניעת חלוקת דיבידנדים נוספים על ידי כלל ביטוח, מעבר לדיבידנד אשר היא עשויה לחלק בעקבות השלמת העסקה למכירת החזקותיה בקבוצת גארד, אם תושלם, במהלך שנת 2013.

כלל ביטוח מוחזקת על ידי אי.די.בי פתוח בשיעור של כ-55%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן