בעקבות החלטת הריבית: המסחר בת"א ננעל במגמה חיובית

המסחר בבורסה בתל אביב ננעלה בלעיות שערים לאחר יום שהיה נתון במגמה שלילית דווקא, זאת על רקע המגמה המעורבת במסחר בבורסות אסיה והודעת בנק ישראל כי הוא לא יעלה את שיעור הריבית גם החודש. מגמה חיובית חתמה את המסחר ברחבי העולם בסוף השבוע, ובשעות האחרונות נפתח המסחר בוול סטריט במגמת עליה קלה.

מדד ת"א 25 עלה עם סיום יום המסחר ב-0.4%, מדד ת"א 100 התחזק בשיעור של 0.5% ומדד הבנקים הוסיף 0.1% לערכו. מדד הנפט והגז נחלש ב-0.6% ומדד התקשורת ירד גם הוא ואיבד 0.7% מערכו. מדד הנדל"ן זינק עם סיום המסחר בלמעלה מ-1.5%.

עונת הדוחות נמשכת והבוקר פרסמה פרטנר את תוצאותיה שמצביעות על רווח של 14 מיליון שקל. מדובר בירידה של 44% בהשוואה לרבעון הראשון של 2015. ההכנסות של החברה ירדו ב-7% ל-977 מיליון שקל. עוד ציינו הבוקר בפרטנר כי בשבועות הקרובים תחל פנייה ללקוחות 012 סמייל, לקראת איחוד הפעילות תחת המותג פרטנר. לטענת החברה, המהלך יביא ליעילות מערכתית ולא יהיה שינוי בפעילות המותג 012 מובייל. על רקע זה נחלשה מניית החברה בשיעור של 0.7%.

גם סלקום דיווחה על תוצאותיה טרם פתיחת המסחר, והציגה זינוק של כ-127% ברווחיה לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, עם רווח שמסתכם ב-59 מיליון שקל. בחברה מדווחים כי מאז ההשקה של ערוצי הספורט בסלקום tv הוכפל קצב הצטרפות הלקוחות היומי לשירות. מניית החברה חתמה את יום המסחר בעליה של 2.6%.

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל בראשות הנגידה קרנית פלוג הודיעה בשעה 16:00 על החלטת הריבית לחודש יוני. לפיה הריבית במשק תישאר על כנה, בשיעור של 0.1%. ברקע להחלטת בנק ישראל עמדו בין היתר נטיות דומות של הבנקים המרכזיים המובילים בעולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן