בעקבות התחרות בסלולר: מעלות מורידה את הדירוג לפלאפון ובזק

סוכנות הדירוג הישראלית מעלות הורידה את דירוגן הפיננסי של בזק ושל החברה הבת פלאפון בדרגה אחת כאשר הוא נעמד כעת על ilAA.

"בהינתן קשר הדוק מאוד בין חברת בזק לחברה הבת פלאפון – אנו רואים את הדירוגים של חברת פלאפון ובזק כזהים", כתבה החברה בהודעה שהוציאה. "בשנים האחרונות סבל שוק התקשורת מתחרות אינטנסיבית במרבית התחומים ובעיקר בתחום הסלולרי, והשינויים הרגולטורים השפיעו לשלילה על השחקנים העיקריים בשוק – כולל בזק.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בתחילת החודש הנוכחי פרסמה בזק תחזית לשנת 2013 בה היא חוזה כי הרווח הנקי לשנת 2013 עבור בעלי מניות צפוי להיות בטווח שבין 1.7 ל-1.8 מיליארד שקל – ירידה של 3% בהשוואה ל-2012.


יו"ר קבוצת בזק – שאול אלוביץ' | צילום: מוטי אלמליח

נציין כי בדוחות הכספיים של הרבעון השלישי של שנת 2012 (הדוחות של הרבעון הרביעי צפויים להתפרסם בקרוב) החברה דיווחה על ירידה של 14.5% בהכנסות כאשר אלו הסתכמו ב-2.49 מיליארד שקל לעומת כ-2.92 מיליארד שקל ברבעון השלישי אשתקד.

הדוחות הצביעו כמו כן כי פלאפון ספגה צניחה חדה ברווחיה בשל התחרות הגוברת בתחום הסלולר. ההכנסות ברבעון השלישי של 2012 הסתכמו בכ-1.05 מיליארד שקל, לעומת כ- 1.42 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-26.2%. והרווח התפעולי של החברה צנח ב-41%.

במעלות ציינו כמו כן את רמת הנזילות של בזק אותה הם מעריכים כ"מספקת" בשל תזרים המזומנים החופשי השלילי ( תזרים שוטף בניכוי השקעות וחלוקת דיבידנד) הנובע בעיקר מחלוקת הדיבידנד. לפי מעלות, החברה צפויה לחזור למצב של לתזרים חופשי חיובי ב-2014 על רקע "צמצום צורכי השקעה וסיום התשלומים בגין הפחתות הון במהלך 2013".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן