בעקבות כתב האישום: שר החוץ ליברמן הודיע על התפטרותו

שר החוץ, אבגידור ליברמן פרסם לפני זמן קצר הודעה בה הודיע על התפטרתו מהממשלה. "אף שאני יודע שלא עברתי כל עבירה, החלטתי להתפטר ולהסיר את חסינותי", כתב בהודעה.

ליברמן הודיע על התפטרתו בעקבות ההחלטה להגיש נגדו כתב אישום בפרשת השגריר בבלארוס והבהיר כי גם יסיר את חסינותו. למרות התפטרותו, ליברמן יתמודד בבחירות הקרובות כרגיל.

בהודעתו הסביר כי ברצונו לסיים את המשפט בעניינו עוד לפני ההליכה לקלפי, "כדי שהציבור יילך להצביע כשהעניין כבר הוכרע. ליברמן המשיך והביע תקווה כי "ההכרעה משפטית תתקבל עוד לפני הבחירות בכדי שאוכל להמשיך ולשרת את מדינת ישראל ואת אזרחי ישראל כחלק מהנהגה חזקה ומאוחדת שתתמודד עם האתגרים הביטחוניים, המדיניים והכלכליים הניצבים בפני מדינת ישראל".

ליברמן. צילום: רויטרס

"היום קיימתי ישיבות עם עורכי דיני ועם חברי מטה הבחירות", מסר ליברמן. "חוות הדעת המשפטית קובעת שאינני חייב, לאור נסיבות הענין ופרטי כתב האישום, החלטתי להתפטר מתפקידי בממשלה", פירט ליברמן.

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' מביעה שביעות רצון על התפטרותו של אביגדור ליברמן. "מדובר במובן מאליו. מי שמוגש נגדו כתב אישום אסור שיוסיף לכהן ולו יום אחד כשליח ציבור. ליברמן פגע באופן חמור בשלטון החוק וחיבל באמון של הציבור בנבחריו ובדמוקרטיה".

אמש הגיש היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, ליו"ר הכנסת, יו"ר ועדת הכנסת ולחבר הכנסת אביגדור ליברמן (הליכוד ביתנו) את כתב האישום נגדו, על פיו מיוחסת לליברמן עבירה של מרמה והפרת אמונים.

"שר החוץ של מדינת ישראל הפר באופן גס את האמון שניתן בו, ופעל בניגוד עניינים חמור בין חובותיו לציבור לבין תחושת מחויבותו האישית לשגריר – האיש שעבר על החוק כדי לסייע לו", נטען בכתב האישום.

"כל זאת עשה הנאשם בהיותו נתון הניגוד עניינים חמור בין חובותיו לציבור כשר החוץ המופקד על שירות החוץ של המדינה, לבין תחושת מחויבותו האישית לשגריר בבלרוס אשר פעל עבורו בפרשת מסירת המידע הסודי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן