בעקבות מכירת מובילאיי: שמואל חרל”פ מזנק בדירוג עשירי ישראל

רכישת מובילאיי על ידי אינטל השבוע הקפיצה את שוויו של איש העסקים שמואל חרל"פ. לפי התיקים שהוגשו בינואר לוועדת ניירות הערך של ארה"ב, חרל"פ מחזיק בכ-7.2% ממניות החברה, כאשר לפי שערי החליפין ביום שני השבוע (אז בוצעה העסקה) מדובר בכ-953 מיליון דולר. חרל"פ מכר 3.6 מיליון מניות של מובילאיי במהלך 2016, בשווי של כ-65 מיליון דולר לאחר מיסים.

שמואל חרל"פ | צילום: יח"צ

מלבד השקעתו במובילאיי, חרל"פ הוא מבעלי קבוצת כלמוביל, יבואנית רכב שמשפחתו הקימה ב-1906. כלמוביל מייבאת, בין השאר, את רכבי מרצדס-בנץ, סמארט, מיצובישי ויונדאי.

בדירוג עשירי ישראל האחרון מוקם שמואל חרל"פ במקום ה-32, ביחד עם אחיו יואב, בשווי משותף של כ-4.7 מיליארד שקל. מכירת מובילאיי מזניקה את שמואל לסביבות המקום ה-20, עם לפחות 6 מיליארד שקל.

מייסדי מובילאיי, זיו אבירם ואמנון שעשוע | צילום: מובילאיי

שני מייסדי מובילאיי, זיו אבירם ואמנון שעשוע, התעשרו גם הם בעקבות העסקה בה מובילאיי נרכשה על ידי אינטל, תמורת 15.3 מיליארד דולר. כל אחד מהם מחזיק בכ-7% מהמניות בחברה, כולל מיליוני אופציות – לפי התיקים שהוגשו. שעשוע שווה כעת כ-780 מיליון דולר – 180 מיליון דולר יותר מאשר טרם העסקה, ואבירם שווה כ-740 מיליון דולר – כ-170 מיליון דולר יותר מאשר התקופה שלפני העסקה.

שעשוע ואבירם, שדורגו במקומות ה-58 וה-59 בדירוג עשירי ישראל האחרון עם הון של כ-1.9 מיליארד שקל כל אחד, מתקרבים כעת שניהם לשווי של כ-5 מיליארד שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן