בצל ההסלמה הביטחונית: המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים

הבורסה בתל אביב פתחה היום את שבוע המסחר החדש, כשלראשונה מזה זמן רב יירשם ברחוב אחוזת בית שבוע מסחר שלם בן 5 ימים (לאחר שבועות המסחר המקוצרים אשר נרשמו עקב ציון חגי תשרי). אך את עיקר תשומת הלב (והחששות) ריכז היום המצב הביטחוני המידרדר, והחשש כי השפעות ההסלמה הנוכחית יתנו את אותותיהן גם על המשקיעים בבורסה. 

כזכור, במהלך סוף השבוע המשיך גל הטרור להסלים, ושורה ארוכה של פיגועים ואירועים ביטחוניים נרשמו ברחבי הארץ. אמש התחממה גם גזרת הדרום כשרקטות נורו לדרום הארץ מכיוון רצועת עזה, ובתגובה צה"ל ביצע תקיפה מן האוויר אל עבר יעדים ברצועה.

אך כל אלו, כאמור, אינם השפיעו באופן מהותי היום על המתרחש בבורסה. נדמה כי הנעילה החיובית אשר נרשמה במהלך הסופ"ש בוול סטריט ובבורסות אירופה השפיעה גם היא על הלך הרוח בבורסה אצלנו ושמרה על איזון מסוים. 

אותו איזון, כאמור, שמר על המסחר בבורסה שננעל בירידות שערים קלות. מדד ת"א 25 נחלש ב-0.1%, ומדד ת"א 100 נותר סביב רמת הפתיחה. מדד הבנקים ירד ב-1%, מדד התקשורת נחלש ב-0.1%, מדד הנדל"ן איבד 0.5% מערכו ומדד הנפט והגז ירד ב-0.3%.

בגזרת המניות, את עיקר תשומת הלב ריכזו הבוקר החברות אשר שבו מניו יורק עם פערים חיוביים, בהן חברת פריגו אשר התחזקה ב-3.1% ואופקו אשר עלתה ב-2.3%. לעומתן מניית אל על צנחה ב-6.6%, למרות מחזור גבוה במסחר היום ועל רקע המצב הבטחוני, אשר הגביר את החשש מפגיעה בתיירות הנכנסת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן