בקרוב תשלמו פחות: המכס על מוצרי צריכה יופחת בעד 15%

בקרוב תשלמו פחות על הקניות שלכם. שר האוצר, יובל שטייניץ, חתם היום על צווים המפחיתים ומבטלים את שיעורי המכס ומס הקניה על שורה ארוכה של מוצרים ובהם, בין היתר, מוצרי מזון, מוצרי צריכה ביתיים, מוצרי טקסטיל ועוד.

ממשרד האוצר נמסר כי הפחתת שיעורי המכס עליה חתם היום שר האוצר הינה מיידית. הצווים עליהם חתם היום השר מבטלים לחלוטין את המכס שנע בין % 8-12 על שורת מוצרים להם אוריינטציה צרכנית גבוהה, כגון: מייבשי כביסה, מדיחי כלים, מכונות להכנת קפה, מגהצים, טוסטרים, נורות, אוזניות, מנורות, משקפי שמש, משקפי מגן, משקפי ראיה, סוגי כיורים , סוגים שונים של סוללות ועוד.


הפחתת מכס מיידית על מוצרי מזון | צילום: רויטרס

בנוסף, כמהלך משלים להפחתות מס על טקסטיל שבוצעו בינואר 2012, יבוטל החל מה-1.1.2013 המכס על מוצרי טקסטיל מוגמרים כביגוד והלבשה למעט הלבשה תחתונה. כמו כן, במועד זה יופחת שיעור המכס ב 10% על מוצרים תעשייתיים ומוצרי צריכה בהם אין גביית מכס בפועל, מתוך כוונה לעודד את יבואם לישראל. בנוסף, בהתאם לצווים עליהם חתם השר, יפחתו בתחילת ינואר 2014 שיעורי המכס על מוצרים תעשייתיים ב- 15% וכן יבוטל מס הקניה על אלקטרוניקה בידורית בשיעור של 10%.

בתחום המזון יופחתו שיעורי המכס על מוצרים המיוצרים בישראל, מוצרי מזון טרי ומוצרי מזון תעשייתיים  אשר על פי המלצות ועדת טרכטנברג לבחינת יוקר המחייה בישראל מהווים חסם סחר. בין המוצרים עליהם יופחת המכס נמצאים גם בשר בקר טרי, בשר כבש, נקניקים, פירות יבשים, פטריות, ריבות, שימורים, ממתקים ודגנים.

כך מדגימים באוצר את ההפחתה הצפויה: המס הקיים על בשר בקר טרי כיום הוא 190% ובתוך 4 שנים הוא יופחת ל-90%. שיעור המס הנוכחי על דגים הוא 5 שקל לק"ג וכעת הוא יופחת ל-3 שקל לק"ג. המס על פירות היער יופחת מ-30% ל-20% ובתוך שנתיים ירד שיעור המס על חלבה מ-12% ל-5%.

לטענת משרד האוצר, מטרת הצווים היא סיוע להפחתת יוקר המחיה בישראל, בהמשך להמלצות הוועדה, וכן הגברת התחרותיות במשק.

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, בירך על המהלך ואמר כי "הפחתת מכסים ומסי קנייה על מוצרים היא הדרך הטובה ביותר ליצירת תחרות במשק ולהוזלת מחירים. מהלך זה נעשה למרות לחצים פופוליסטיים מחוגים שאינם רואים לנגד עיניהם את האינטרס של הציבור הרחב לטווח ארוך. מדובר במהלך משמעותי המהווה המשך ישיר של מדיניות פתיחת המשק לתחרות, שהחלה כבר לפני כ-35 שנה והוכתרה בהצלחה רבה. הציבור יצא נשכר מכך שישלם על מוצרי המזון על בסיס מחיר תחרותי ולא מס הגנה מיותר".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן