ברזיל מתנה את חלקה בסיוע הספרדי בהגדלת כוחה ב-G20

פחות משבוע לפני כינוס מדינות ה-G20 בנושא הסיוע הכלכלי לאירופה, יוצאת ברזיל בהפגנת כוח מפתיעה. הבוקר הודיעה המדינה כי תקצץ משמעותית את תרומתה לקרן הבינלאומית שנועדה להגן על מדינות אירופה השרויות במשבר כלכלי, במידה ולא תנתן השפעה גדולה יותר למדינות מתפתחות בתהליך קבלת ההחלטות של הארגון. מדובר בקיצוץ מתוך 430 מיליארד הלדולרים שהובטחו על ידי הארגון לאיחוד האירופי, חלקו במסגרת חבילת הסיוע שהבטיח האיחוד לכלכלת ספרד.

הכינוס הקרוב של ארגון ה-G20 צפוי להתקיים יום לאחר הבחירות ביוון, שעשויות לקבוע את גורלה הכלכלי של המדינה. בין השאר, צפוי המנהיג הנבחר לקבוע האם תפרוש המדינה מגוש היורו. ברזיל דורשת יכולת השפעה גדולה יותר עבורה ועבור מדינות מתפתחות אחרות במסגרת קבלת ההחלטות על כספי הסיוע הבינלאומיים. מדובר ביכולת הצבעה על היקפי הסיוע הכספי וכן יכולת החלטה לגבי מדינות שיזדקקו לסיוע זה בעתיד. כיום, רוב השליטה בהחלטות אלה, נתונה בידי ארה"ב ומדינות מפותחות אחרות החברות בארגון. לדברי בכיר בממשלת ברזיל, קיים תסכול רב בקרב מדינות מתפתחות בנוגע לנוסחת הסיוע הקיימת וברצונן להתערב על מנת לנסות לשנותה. 

בניגוד לכלכלות רבות בעולם, ביניהן סין והודו, מרא ברזיל דווקא סימני צמיחה. אמנם מדובר בקצב צמיחה איטי יחסית, אך לטענת הממשלה זהו נתון מספיק על מנת לערב אותה בקבלת ההחלטות הכלכליות הגלובליות. כיום, חלקה של המדינה בקרן הסיוע הבינלאומי עומד על כ-10 מיליארד דולר. 

בעקבות משבר החוב המתגבר, הודיע האיחוד האירופי כי בכוונתו לצמצם את מספר המושבים שברשותו בארגון ה-G20 עד לכינוס הבא בסתיו הקרוב. עם זאת, גורמים בכירים באיחוד סבורים כי החלטה בנוגע למדינות שיוצאו מהארגון כניראה לא תתקבל עד אז. כעת ממתינות מדינות הארגון לראות מה יהיה חלקן של רוסיה, הודו, סין ומקסיקו-מארחת הכינוס הקרוב בקרן הסיוע לאיחוד האירופי. ככל הנראה הסכומים המדוייקים יתבררו רק עם פתיחת הכינוס בלוס קאבוס בשבוע הבא. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן