ברננקי הבטיח המשך העשייה אך לא הרחבה כמותית

נאומו של נגיד הבנק הפדרלי בג'קסון הול אכזב את השווקים. בן ברננקי אמנם אמר כי הבנק מתחייב לסייע למשק האמריקאי להתאושש אך לא אמר מילה על הרחבה כמותית נוספת, בניגוד לציפיות המשקיעים. 

בנאומו בכנס הבנקים המרכזיים, הביע ברננקי חשש כבד מפני השלכותיהם של צעדים לא שגרתיים בהם עלולים לנקוט הבנקים הגדולים בעולם. לדבריו, "חשוב מאוד לקדם התאוששות במשק, בעיקר בשוק העבודה". עוד הוסיף ברננקי, "בהתחשב במוגבלויות של מדיניותו, הבנק הפדרלי ינקוט בכל הצעדים הדרושים לספק גיבוי להתחזקות המשק בתקופה קשה זו, בייחוד בשוק העבודה ובאיזון המחירים במשק".

נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי  | צילום: רויטרס

דבריו של ברננקי היוו אכזבה בעיקר לאחר שבתחילת החודש נתן נגיד הבנק הפדרלי תקווה למשקיעים כשאמר כי הבנק ישגיח מקרוב אחר ההתפתחויות במשק ויפעל במידת הצורך. האיפוק עליו שומר הבנק עשוי להעיד על ההחלטה להמתין עם חדשות לגבי תוכניות משמעותיות של המוסד עד לפגישת בכיריו ב-12-13 בספטמבר. 

ברננקי הדגיש כי הוא מודע לכך שהרחבה כמותית של רכישות האג"ח הממשלתיות על ידי הבנק בעבר אמנם עזרה להרמת המשק ושיפרה את המצב בשוק העבודה אך עם זאת, אמר כי קיימים סיכונים רבים בהפעלת הרחבה נוספת במצב של המשק כיום. 

נזכיר כי בפרוץ המשבר הכלכלי בשנים 2007-2009 הבנק הפדרלי הוריד את הריבית במשק האמריקאי לרמה אפסית ורכש אג"ח ממשלתיות בהיקף של 2.3 טריליון דולר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן