ברק הודיע על פרישה: "מיציתי את העיסוק בפוליטיקה"

"בתקופה האחרונה היתה לי הזכות להיות שותף בצוות שניווט את מבצע עמוד ענן לסיומו המוצלח. לפני 53 התגייסתי לצה"ל ומאז שרתתי את עם ישראל. היום החלטתי לפרוש מהחיים הפוליטיים". כך אמר היום שר הביטחון, אהוד ברק, במסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב. ברק לא הכחיש את האפשרות כי ישוב לפוליטיקה כמינוי אישי של נתניהו לאחר מערכת הבחירות הקרובה.

"ההחלטה שלי לפרוש נובעת מהרצון לבלות יותר עם משפחתי, וכתוצאה מתחושת מיצוי מהפוליטיקה", הוסיף ברק. "יש מקום לאנשים נוספים לתפוס עמדות כוח. שינויים זה דבר טוב. בשלושת החודשים הקרובים אמשיך לתרום ואז אסיים את תפקידי כשר ביטחון".

"ההתפתחויות סביב הסבבים ברצועת עזה דחו את ההתלבטות שלי באופן טבעי", המשיך ברק. "אני מתלבט עם ההחלטה כבר כמה שבועות. אני פורש מהמירוץ לא בגלל המצב בסקרים. אני מתכוון להתחיל לחיות, לכתוב, לבלות. במובן מסוים אני הולך בעקבות משה כחלון ומפנה את השטח לאולמרט", חייך ברק. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ברק | צילום: רויטרס

"לא עלה לדיון נושא מינויי כשר ביטחון לאחר הבחירות", הכחיש ברק. "לא אוכל לפרט את כל המגעים שהיו, והם גם לא הובילו לשום דבר". צה"ל? "יש בשנים האחרונות רוח של ביטחון עצמי שקט וענווה, שמשרה הרמטכ"ל. מעת לעת דברים מעין אלה נשרטו".

ברק התייחס לסיום לסוגיית הגרעין האירני: "היא נשארת חשובה ועל סדר היום. ההחלטה לפרוש היא שלי, על אחריותי וראש הממשלה יודע ממנה. אין קשר לדו"ח הרפז. אם רצון העם יהיה ששלי יחימוביץ' תוביל את העם – היא תוביל אותו". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן