בת 18 פיתחה טכנולוגיה להטענת סמארטפונים בתוך חצי דקה

לפני כשבועיים פרצה סערה בעולם הטכנולוגי: תלמידת תיכון בת 18 בשם אישה קוהארה (Eesha Khare), פיתחה מכשיר קטנטן לאחסון אנרגיה  שבעתיד הקרוב יהיה מסוגל להטעין טלפונים ניידים בכמה שניות בלבד. למי שלא מבין לבד, מדובר בהמצאה בעלת פוטנציאל טכנולוגי מהפכני.

להטעין את הטלפון הנייד בשלושים שניות

המצאתה של קוהארה פורסמה בעת זכייתה בפרס הקרן של אינטל למדענים צעירים ביריד הבינלאומי למדעים והנדסה, שהתקיים לפני כשבועיים בפיניקס, אריזונה.

רק תלמידי התיכון הטובים והמבריקים ביותר בעולם (מדובר בכ-1,600 תלמידים מתוך מיליונים), שמפתחים פרויקטים מחקריים מקוריים, מוזמנים להשתתף ביריד המוקדש לתחומי המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה. התלמידים נדרשים להציג מחקר חדשני, ולפני הגעתם לתחרות, כבר זכו בתחרויות שהתקיימו ברמה המקומית, האזורית והמדינית.

קוהארה, תלמידת תיכון מהעיר סרטוגה בקליפורניה, זכתה באחד הפרסים הראשיים על סך 50,000 דולר והסבירה לחדשות NBC כי החלה לחשוב על טכנולוגיית אחסון האנרגיה כפיתרון למצב הנוכחי והמתסכל שבו "בטריית הטלפון הנייד שלי כל הזמן מתה".

היא פיתחה רכיב חשמלי קטנטן בעל יכולת לאגור מטען חשמלי ולפרוק אותו במהירות. המכשיר הזה לאחסון אנרגיה מסוגל לקצר את זמן הטעינה של טלפונים ניידים ל-20 עד 30 שניות בלבד, ויש לו פוטנציאל התאמה למכשירים אלקטרונים ניידים אחרים ואף לבטריות של רכבים.

הפרס יממן לימודים בהארוורד

בזכות הפיתוח של קוהארה, זמן המתנה של כמה שעות לטעינת טלפון נייד יהפוך לעניין של העבר. ההמצאה שלה מאחסנת אנרגיה רבה יותר במרחב קטן יותר, מאשר בטריות הטלפונים הניידים המסורתיות.

המכשיר הגמיש והקטן מסוגל להזרים 10,000 מעגלים חשמליים – פי עשרה מהקיבולת של בטריות רגילות. עד עתה היא השתמשה במכשיר האחסון, שאותו היא מכנה "סופר-קפסיטור" כדי להטעין לדים (התקנים אלקטרונים המאפשרים זרימת חשמל בכיוון אחד) בלבד, אבל אין ספק שהיא עלתה על רעיון שתאגידים בינלאומיים עתירי ממון לא הצליחו להבין לפניה.

"הגמישות של המכשיר מאפשרת להשתמש בו בפעולות פשוטות שדורשותם קיפול בדים וביגוד, ויש לזה שימושים רבים ומגוונים ויתרון על בטריות רגילות במובן הזה", אמרה קוהארה. היא הסבירה בנוסף כי ההתמחות שלה בננו-כימיה אפשרה לה להבין כיצד לצמצם עוד ועוד את גודל ההמצאה שלה.

בהתאם, קוהארה הוצפה כמובן בהצעות עבודה. מיד עם זכייתה בפרס קרן אינטל פנו אליה חברות ענק כמו גוגל והתעניינו לדעת כיצד הנערה פורצת הדרך מתכוונת לשנות את פני הבטריות של העתיד. בינתיים, הסבירה קוהארה לרשת CBS בסן פרנסיסקו שהכסף בו זכתה יסבסד את לימודיה בהרווארד ושהיא בהחלט מתכוונת להסעיר את העולם גם בהמשך הדרך.

לקריאת הכתבה באתר און לייף

כתבות נוספות מאון לייף:

האישה שרוצה לעשות מהפכה בעזרת צעצוע לילדות

בת 16 עם שיזוף מלאכותי: יותר חכמה מאיינשטיין

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן