גוגל אנליטיקס זוכה לשדרוג משמעותי: הופך לכלי ניתוח עסקי

אם יש לכם אתר אינטרנט, סביר להניח שניסיתם לפחות במשך תקופה מסוימת את גוגל אנליטיקס, כלי ניתוח הסטטיסטיקה הפופולארי של גוגל לאתרים. מה שהתחיל ככלי למדידת כמות הגולשים, התפתח עם הזמן לערכה של כלים המאפשרים לבעלי אתרים לדעת כמעט כל מה שאפשר על מה שקורה באתריהם.

אתמול הכריזה החברה בבלוג הרשמי של השירות על שדרוג משמעותי, שמיועד לאפשר למשתמשים להבין טוב יותר את התנהגות המשתמשים באתרים וכך לדעת כיצד ניתן לשפר את ההכנסות מהאתר.

מכלי לכימות גולשים לכלי ניתוח ביצועים עסקיים באינטרנט

הגרסא החדשה לכלי הסגמנטציה של גוגל, המבוססת על יכולות עקיבה משופרות אחרי הגולשים, מוסיפה על יכולות הגרסא הקודמת, שהתבססה על ניתוח ביקורים (visits), יכולת ניתוח לפי משתמשים. בבסיס הגרסא החדשה עומדת היכולת לנטר את פעילותו של כל משתמש באתר באופן אינדיבידואלי, כך שניתן לדעת מה עשה במספר ביקורים באתר במקום להסתפק במידע על פעולותיו מהכניסה עד היציאה בביקור בודד.

כך, אם עד כה הסתפקו בעלי אתרים בנתונים כגון כמה זמן שוהים מבקרים באתר, כמה דפים הם עוברים ואילו דפים הם הפופולאריים ביותר, מעתה ניתן יהיה לפלח את הפעילות באתר לקבוצות משתמשים. לדוגמה: ניתן יהיה להרכיב דו"ח שיראה כמה מהגולשים שהגיעו לראשונה לאתר מקמפיין פרסום ברשת חברתית או אתר אחר ביצעו רכישות בפועל ובאילו סכומים.

צילום: יח"צ

דוגמה אחרת לניתוח קבוצתי היא היכולת לדעת כמה מהמשתמשים שביצעו רכישות עשו זאת ממכשיר מסוים, כגון סמארטפון אנדרואיד או מחשב שולחני, או כמה רוכשים מגיעים ממקומות שונים כגון מדינות או ערים מסוימות. כל המידע אודות כל משתמש נשמר למשך 90 יום ומעניק לבעלי האתרים אפשרות להתבונן בדפוסי השימוש של קונים פוטנציאליים ולדעת באילו מוצרים, משתמשים ופלטפורמות להשקיע יותר.

כדי להפוך את הרכבת הדו"חות המתוחכמים לנוחה עבור כל המשתמשים, חידשה גוגל את עיצוב כלי הסגמנטציה. העיצוב החדש, הבנוי לפי קווי ה"כרטיסים" המוכרים מ-Google Now ומספר שירותים נוספים, כולל רשימה מוכנה מראש של הגדרות סינון אותן ניתן לגרור ולמקם בשורה המגדירה את הדו"ח המבוקש.

בין המסננים נכללים נתונים אודות כמות ההוצאה של משתמשים, מקומם הפיזי, האתר ממנו הגיעו, נתוני המכשיר ממנו גלשו, זמן הביקור המתועד הראשון שלהם, אילו עמודים באתר עברו ועוד. משתמשים יכולים אף להרכיב הגדרות משלהם ע"י שימוש בכלי יצירת הגדרות ייעודי המתבסס על מטא-דאטה הנאגר בעת הביקורים של משתמשים באתר.

הגרסה החדשה של כלי הסגמנטציה תגיע לכל המשתמשים בחודשים הקרובים, וגוגל דאגה מראש לפרסום סרטוניםס ומדריכי שימוש שיסייעו ללקוחות להבין את הפוטנציאל הגלום בשירות המשודרג.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים:

עוד בגיקטיים:

5 הסטארטאפים המבטיחים של 8200EISP

Whatsapp זמינה מהיום להורדה חינם אך תמורת דולר למנוי שנתי

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן