גוגל הודיעה רשמית על רכישת ווייז הישראלית; סכום העסקה המוערך – יותר ממיליארד דולר

עכשיו זה סופי: אחרי הדיווחים על עסקה מתגבשת בימים האחרונים, הודיעה הערב ענקית האינטרנט גוגל על רכישתה של מפתחת אפליקציית הניווט הישראלית ווייז. סכום העסקה לא פורסם רשמית, אך הוא מוערך ביותר ממיליארד דולר.

לאחר היוודע דבר העסקה שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי החברה, ובהם המנכ"ל נועם ברדין, ובירך אותם: "מזל טוב, הגעתם ליעד! העליתם את הטכנולוגיה הישראלית על המפה העולמית, וחוץ מזה אתם גם תורמים לקופת המדינה – בעת הזאת זה דבר מבורך. אני מחכה לסטארט אפ הבא שלכם".

"כולנו היינו שם: תקועים בדרכים, מתוסכלים שבחרנו את הדרך הלא נכונה לעבודה", כתב סגן נשיא החברה בריאן מקלנדון בבלוג הרשמי של גוגל. "אך דמיינו לעצמכם שיכולתם לקבל נתוני תחבורה בזמן אמת מחברים. כדי לעזור לכם לנצח את התנועה, אנו שמחים להודיע שסגרנו את עסקת הרכישה של ווייז. הקהילה הצומחת הזו של נהגים עובדת יחד כדי למצוא את הדרכים הטובות ביותר להגיע מהבית לעבודה, בכל יום".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

"צוות הפיתוח של ווייז יישאר בישראל ויפעל באופן נפרד לעת עתה. אנו שמחים מהאפשרות לשפר את המפות של גוגל עם עדכוני תנועה שיסופקו על ידי ווייז ולשפר את ווייז באמצעות מנגנון החיפוש של גוגל".

"אנו עובדים באופן צמוד עם קהילת ווייז התוססת, אשר מהווה את ה-DNA של האפליקציה, כדי להבטיח שיש להם את מה שהם זקוקים לו כדי לגדול ולצמוח. קהילת ווייז והצוות המסור יצרו מקור אדיר של תיקוני דרכים ועדכונים. אנו ומצפים לעבוד איתם במאמץ המתמשך שלנו לייצר מפת עולם שימושית, מדויקת ומקיפה".

גם ראשי ווייז הודיעו על העסקה בבלוג החברה. בפוסט שפרסם המנכ"ל נועם ברדין, כתב כי "גוגל עקבה אחר התקדמותנו מקרוב והם מאושרים ממה שהשגנו. הם חולקים את השקפת העולם שלנו בנוגע לשירותי מיפוי, ורוצים לעזור לנו להאיצם… שוב דבר פרקטי לא ישתנה בווייז. נשמור על הקהילה שלנו, על המותג, השירות והארגון – ההיררכיה הקהילתית, האחריות והתהליכים יישארו כפי שהיו. אותם אנשי ווייז ימשיכו לשתף עמכם פעולה, ואנו נמשיך לחפש את המוצר שלנו, להפוך אותו לחברתי יותר, ופונקציונלי יותר עבור הנהגים".

"למה לא להישאר לגמרי עצמאיים? שאלנו את עצמנו: 'האם ווייז תמשיך להיות פרויקט שכיף להשתתף בו, ומקום עבודה כיפי, כחברה עצמאית אחרי הנפקה ציבורית?'. בחירת נתיב ההנפקה פעמים רבות מסיט את תשומת הלב לבנקאים, עורכי דין ומה רוצים בוול סטריט, והחלטנו שאנו מעדיפים לבלות את זמננו איתכם, קהילת ווייז"

הדיווח על השלמת העסקה מגיע לאחר שבועות ארוכים של דיווחים סותרים באשר לעסקאות רכישה אפשריות של חברת הניווט הישראלית. כבר בחודש ינואר דווח כי ענקית הטכנולוגיה אפל מתעניינת ברכישתה של ווייז. לאחר מכן הצטרפו גם פייסבוק וגוגל להתעניינות בחברה.

למרות השלמת העסקה, צפויים מכשולים נוספים לפני שהחברה יתמזגו. בארה"ב עלו אתמול הערכות לפיהן הרגולטורים האמריקאים עלולים להערים קשיים על העסקה, משום שהחברה הממוזגת עלולה ליצור מונופול בתחום המפות.

כתבות נוספות בנושא:

הערכות: הרשויות בארה"ב עלולות לפסול את עסקת גוגל-ווייז

דב מורן: "ייתכן שגוגל קנתה את ווייז רק כדי שלפייסבוק לא יהיה"

ניתוח פורבס: "רכישת ווייז היא צעד הגנתי וגם התקפי של גוגל כלפי נוקיה"

 

צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן