גוגל היכתה את ההערכות המוקדמות: הכניסה 16 מיליארד דולר במהלך הרבעון האחרון

ענקית החיפוש והפרסום גוגל פרסמה אמש את דו"חות הסיכום הרבעוניים שלה לרבעון השני של שנת 2014, במסגרת "עונת הדו"חות" אשר מגיעה לשיאה בימים אלו במשק האמריקאי. מניית החברה נחלשה אמש וירדה ב-1.7%, אך בהחלט נראה כי הדו"חות האחרונים יהפכו את המגמה – שכן גוגל הפתיעה את האנליסטים וההערכות המוקדמות, ודיווחה על עלייה של 14% בהכנסות שלה ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. 

סך ההכנסות של החברה ברבעון זה עמדו על לא פחות מ-16 מיליארד דולר, ובניקוי עלויות התעבורה אשר רוכשת החברה עומד הנתון על 12.7 מיליארד. מדובר בגידול מרשים ביחס לרבעון השני בשנת 2013, אז עמד הנתון על 11.1 מיליארד דולר "בלבד".

נדמה כי בחבברה יכולים להיות מרוצים במיוחד מהגידול המרשים באחוז הכנסות החברה מרחבי העולם (מחוץ לגבולות ארה"ב), אשר עמדו על פי הדו"ח על 9.3 מיליארד דולר – הם כ-60% מסך הכנסות החברה. נתון זה צמח בלמעלה מ-20% ביחס לשנה שעברה. 

מנכ"ל גוגל לארי פייג'. יכול להיות מרוצה | צילום: רויטרס

אך למרות האופטימיות הרבה, דו"חות הסיכום של גוגל אינם חיוביים באופן מוחלט. החברה "פספסה" את הערכות האנליסטים, אשר צפו רווח של 6.24 דולר למנייה, בעוד החברה הציגה רווח של 6.08 דולר למנייה בלבד. 

חברת הענק ריכזה לא מעט תשומת לב במהלך הרבעון האחרון. פעמים רבות היו אלה מסעות הרכש המרשימים שביצעה אשר העלו אותה לכותרות (דוגמת רכישת חברת Skybox לצילומי לווין, חברות בתחות המוזיקה, הטלוויזיה, ועוד), אך גם ההליכים המשפטיים בהם הייתה מעורבת באירופה (ובהם הנחיית בית המשפט על מחיקת "זהותם" של גולשים אשר יידרשו זאת) ההיו אחראים לכך לא פעם.

כעת נותר לצפות ולבחון כיצד יגיבו המשקיעים לדו"חות האחרונים – ולאן תלך החברה במהלך הרבעון הקרוב. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן