גוגל השיקה את הנקסוס 7 המשופר וגירסה חדשה לאנדרואיד

חברת גוגל מקיימת כעת אירוע השקה במטה החברה בסן פרנסיסקו. את האירוע המוגדר על ידי גוגל כ"ארוחת בוקר" מנחה סאונדר פיצ'י (Sundar Pichai) מי שאחראי על כרום ואנדרואיד בקמפוס החברה בסן פרנסיסקו, קליפורניה.

פיצ'י פתח את האירוע בהצגת המוצרים המצליחים של גוגל, הדפדפן כרום ומערכת ההפעלה אנדרויד. לדבריו, "אנדרויד היא הפלטפורמה הפופולרית ביותר בעולם כיום בתחום המובייל והכרום הוא הדפדפן הפופולרי בעולם. אנשים תמיד תהו כיצד ניתלן לשלב בין השניים". 

בנוסף, פיצ'י התייחס גם להתפתחותו המהירה של שוק הטאבלטים. לדבריו, עד סוף 2013 יעקפו מכירות הטאבלטים בעולם את מכירות המחשבים האישיים. "ב-2012 נמכרו בעולם 10 מיליון טאבלטים וכעת אנחנו צופים מכירה של למעלה מ-70 מיליון מכשירים עד סוף 2013". 

צילום: רויטרס

כצפוי גוגל השיקה את מכשיר הנקסוס 7 החדש שלה. מדובר בטאבלט עם מסך בגודל של 7.02 אינצ'ים ברזולוציה של 1920X1200 מגה פיקסל. לטענת הוגו ברה, מי שאחראי על פיתוח הגוגל באזז, "זהו הטאבלט 7 אינץ' בעל הרזולוציה הגבוהה ביותר בעולם". זוהי גירסה דקה וקלה יותר מהנקסוס 7 הקודם. המכשיר החדש מכיל גם מעבד snapdragon s4 pro, זיכרון של 2 ג'יגה בייט, מצלמה קידמית ואחורית של 7 מגה פיקסל, יכולת טעינת סוללה אלחוטית ועוד. הסוללה של הנקסוס החדש יכולה להחזיק עד ל-9 שעות רצופות של צפייה בוידיאו ו-10 שעות של גלישה, זאת בדומה לאייפד של אפל. מחיר הנקסוס החדש הוא 230 דולר עבור 16 ג'יגה. 

בנוסף השיקה גוגל את מערכת ההפעלה החדשה אנדרויד 4.3. הגירסה החדשה של אנדרויד תהיה זמינה עבור הנקסוס 7 החדש והישן, עבור הגלקסי נקסוס, הגלקסי S4 וה-HTC ONE. האנדרויד החדש תומך במנוע חיפוש גרפי חדש openGL ES 3 שמאפשר ביצועים גרפיים משופרים עבור משחקים ואפליקציות שונות. בנוסף, האנדרויד החדש מאפשר גם חיסכון גדול יותר של סוללת המכשיר. 

גוגל הביאה הערב גם בשורה להורים והציגה אופציית תמיכה בפרופילים מוגבלים. במילים אחרות מעתה יוכלו ההורים למנוע מילדיהם לבצע פעולות במכשיר, כגון רכישות מוגזמות בחנויות מקוונות ועוד. גם עבור קהל דוברי העברית הביאה גוגל בשורה והציגה יכולת משופרת ליישור המסך לימין, מה שמקל על השימוש בעברית וערבית. 

גם חנות האפליקציות של גוגל זוכה לשדרוג. בדומה למנגנון שהציגה אפל באפסטור שלה, כעת גוגל משיקה את ה-google play games, מערכת שמשלבת משחקים וחברים. לראשונה חנות המשחקים מופםרדת מחנות האפליקציות הרגילה של החברה. 

בנוסף גוגל השיקה גם את הכרוםקאסט. מדובר בדונגל שמתחבר לטלויזיה בחיבור HDMI מאפשר הקרנת קטעי וידיאו דרך האינטרנט על המסך במקום על גבי מכשיר המובייל. מדובר למעשה באופציית סטרימינג משוכללת. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן