גוגל ואפל נלחמות ראש בראש – ואתם מפסידים בגדול

עידן המלחמות בין הענקיות בתחום הסלולר, התוכנה והחומרה תופס מקום משמעותי בעולם הטכנולוגיה של היום. מאבק חדש מראה שגם ענקית הטכנולוגיה ששינתה את העולם עם מוצרים כמו האייפון – יודעת להפסיד מלחמות עוד לפני שהחלו. אפל הפסידה למעשה ביום שבו היא ביטלה את החיבור עם שירות המפות גוגל מאפס, ויותר מכל הפסידו גם משתמשי אפל.

לקבלת כל העדכונים, הניתוחים והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק

העניין הוא כזה: לגוגל יש את מערכת הנתונים הטובה ביותר ונתונים הם מה שמנצח במלחמה על אפליקציית המפות. לגוגל יש יתרון אדיר בתחום הזה, וההימור כרגע נוטה לכך שאפל תחזור ותחדש את ההסכם עם אפליקציית המפות של גוגל בתוך כמה שנים. בסופו של יום, זהו האינטרס של הלקוח וגם של אפל. כי בעולם הסמארטפונים של היום, הנייד משמש לפעולות שונות של ניווט. לא מדובר כאן במלחמה בין אפל לגוגל – מדובר בלתת את השירות הטוב ביותר שדורש הלקוח.

בלי המפות של גוגל. צילום: רויטרס

הנה כמה רמזים לכך שאפל תחזור לשירות המפות של גוגל תוך 24 חודשים:

1. כתב הטכנולוגיה של הבי.בי.סי מסביר שהמפות של אפל מסתמכות ברובן על "תום-תום" (יצרנית עולמית של מערכות ניווט). "אפל-מאפס תהיה מבוססת על טכנולוגיות שהחברה אימצה משלוש חברות סטארט-אפ שרכשה בין השנים 2009-2011, אך רוב הנתונים של מערכת הניווט יתקבלו דרך "תום-תום"", ציין.

"תום תום" היא חברה נחמדה המפתחת מערכות ניווט, אולם היא אינה שחקנית משמעותית בזירת המיפוי, בה ניטש באחרונה קרב אדיר בין החברות, בהתחשב במהירות ובתפוצה המהירה של המכשירים הניידים ואפליקציות. ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח במאי האחרון כי "תום-תום" מתחילה לבצע מהלכים כדי להפוך לחברת מיפוי, אך אם היא רק מתחילה בתהליך, אפל עשתה בחירה שגויה. בטוח יהיו כאלה בין המעריצים של אפל שיגידו כי כנראה שלאפל הייתה סיבה לצעד כזה, אך גם הם צריכים לתת את דעתם לכך שגוגל מובילה בתחום הזה ואפל צריכה לתת ללקוחותיה את הטוב ביותר.

2. בנוסף למערכת המפות הדיגיטלית המרשימה והחזקה שבנתה גוגל, בחברה משקיעים מאמצים להכניס למערכת המפות תמרורים, שלטי רחובות, מהירות מותרת בכבישים, זכויות קדימה בצמתים ופרטים נוספים שיכולים להיות מועילים מאוד בחוויות המפות של המשתמש. אם זה לא מספיק, יש לגוגל עובדים שמפעילים בדיקות על אזורים ספציפים בכדי לתקן את הטעויות לפני שאלו מתווספות למפה. השירות של גוגל זמין ב-31 מדינות, והוא מפעיל גם את המשתמשים לדווח על טעויות ולתקן. עם זרם נתונים כזה יהיה קשה לאפל להתחרות איתם בתחום המפות.

3. עוד סיבה קטנה אבל עדיין נחשבת – משתמשים רבים בשטח עירוני אוהבים את שירות התחבורה הציבורית שגוגל מציעה. נכון, משתמשים רבים הם נהגים והשימוש העיקרי שלהם במפות הוא לצורכי ניווט, אך במרכזי ערים גדולות, נתוני התחבורה הציבורית שמציעה גוגל יגרמו למשתמשים להתגעגע. שוב, הכל צריך להיות לטובת הלקוח, ויקח לאפל הרבה זמן וכסף לשכפל מערכות שכאלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן