גוגל טוענת: עשרות אלפי חשבונות ג'י-מייל נפרצו באיראן

עשרות אלפי חשבונות ג'י-מייל איראניים נפרצו בשבועות האחרונים לפני הבחירות מחר, כך טוענת חברת גוגל.

ענקית הטכנולוגיה תיארה את ההתקפות על תיבות הדואר כנסיון להשיג ברמייה את שמות המשתמש והססמאות של הגולשים שהמניע מאחוריו נראה פוליטי "בהקשר של הבחירות".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

גוגל מסרה כי יש לה מדיניות להזהיר את המשתמשים מפני "מתקפות ממומנות על ידי מדינה או פעילות חשודה אחרת", אבל לא ציינה מי האנשים שעומדים מאחורי התוכנית ורק הוסיפה כי מדובר באותה קבוצה שפרצה לתיבות דואר של ג'י מייל במסגרת תרמית אחרת ב-2011.

לפי גוגל, נסיונות הפריצה האחרונים החלו לפני שלושה שבועות. "התזמון ותיבות הדואר שנפרצו מעידים כי יש קשר לבחירות", מסרו בחברה מבלי להרחיב.

גוגל | צילום: רויטרס

בבלוג החברה פרסמה אתמול גוגל צילום מסך של נסיון פריצה באמצעות מייל המתחזה לגוגל מהכתובת "[email protected]", שהכיל לינק לדף מזויף שביקש מהגולשים את פרטי הג'י-מייל שלהם.

"להגן על החשבונות של הלקוחות שלנו היא אחת מהעדיפויות הגבוהות שלנו", הבהירו בגוגל, "לכן אנחנו מזהירים את המשתמשים ונוקטים באמצעי זהירות כדי להגביל את ההשפעה של המתקפות הללו".

בשנת 2011, סטודנט איראני צעיר לקח אחריות על פריצה לחשבונות ג'י מייל השייכים למתנגדי המשטר וסיפר לכלי התקשורת כי פעל מתוך פטריוטיזם, אבל הכחיש כל קשר למעורבות של השלטון האיראני.

לאתר דה פוסט

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן