גוגל יוצאת לקרב על ה-Glass ושולחת לוביסטים לבית המחוקקים

גוגל מפעילה לובינג בבתי המחוקקים של מספר מדינות בארצות הברית, על מנת לעצור חוקים המגבילים, או משפיעים לרעה בצורה כלשהי על שימוש במשקפיים החכמים, במיוחד בזמן נהיגה. על פי דיווח שעלה לראשונה באתר רויטרס ואושר לאחר מכן על ידי ענקית החיפוש, מסתבר כי החברה מפעילה לוביסטים באילנוי, דלאוור ומיזורי, על מנת להפעיל לחץ על המחוקקים ולשדל אותם לא לתמוך בחוקים המגבילים שימוש במכשירים בטענה שהמכשירים הללו מסיחים את הדעת של הנהגים.

״חשוב שניקח חלק בדיונים הללו״

נכון להיום, הדיונים על רגולציה לגבי משקפי ה-Google Glass נמצאים בבתי המחוקקים האמריקאי, ונידונים, פרט למדינות הללו גם בניו יורק, ניו ג׳רזי, וירג׳יניה המערבית וויומינג, עם אוכלוסייה משוערת של כ-39 מיליון אזרחים. למרות שעד עכשיו, שום מדינה לא קיבלה החלטה המגבילה את השימוש ב-Google Glass בנהיגה או בתנאים אחרים, גוגל כמובן עוקבת בעניין אחרי ההתפתחויות בדיונים הללו, ואף שולחת נציגים מטעמה (לוביסטים) אשר ישתתפו בדיונים הללו וישפיעו על ההחלטות. בתגובה לדיווחים של רויטרס, גוגל לא הכחישה את הנאמר וסיפקה הצהרה קצרה: ״אנחנו חושבים שזה חשוב שנהיה חלק מהדיונים הללו.״

בעוד עצם העובדה שגוגל משתתפת בדיונים הללו על ידי שליחת לוביסטים לבתי המחוקקים אושרה לתקשורת רק עכשיו, יש להניח כי ענקית החיפוש עושה זאת כבר במשך תקופה ארוכה, זאת בעקבות מקרים מסויימים אשר הציתו את הדיונים אודות הלגיטימציה של הנהיגה עם משקפי ה-Google Glass מספר פעמים. המקרה המפורסם ביותר היה של ססיליה אבדי (Cecilia Abadie) מקליפורניה, אשר נעצרה על ידי שוטר כאשר נהגה מעל למהירות המותרת בכבישי סן דייגו.

כשהתקרב השוטר אל מכוניתה של ססיליה הבחין כי מרכיבה את משקפי גוגל גלאס והחליט שמדובר בעבירה, שכן חוקי המדינה אוסרים להשתמש במכשירים סלולאריים בעת הנהיגה. חשוב לציין, כי ססיליה זוכתה לאחר מכן על ידי בית המשפט, אשר קבע כי הראיות שהובאו לבית המשפט לא הוכיחו באופן מפורש כי הנהגת השתמשה במכשיר תוך כדי הנהיגה.

ססיליה אבדי | מקור: צילום מסך

עתיד המשקפיים תלוי במחוקקים

נהיגה מוסחת היא אחת הנקודות הכואבות ביותר בזמן האחרון בתחום הבטיחות בדרכים וקמפיינים נגד שימוש במכשירים המסיחים את דעתם של הנהגים צברו תאוצה גדולה מאוד, במיוחד בארצות הברית. על פי הנתונים שפורסמו באתר Distraction.gov, אתר שהוקם על ידי הממשל האמריקאי והוקדש במיוחד לנושא, בשנת 2012 בלבד נהרגו מעל ל-3,000 בני אדם בתאונות דרכים שנגרמו עקב שימוש בטלפון הסלולרי למטרת שליחת הודעות SMS או ביצוע פעילויות אחרות בזמן הנסיעה.

כעת, נותר לראות האם הלחצים שגוגל מפעילה על הפוליטיקאים הללו יועילו, שכן מדובר בהחלטות הרות גורל עבורה, ועבור המכשיר אותו היא מתכננת להשיק באופן רשמי בארצות הברית בסוף שנת 2014. במידה והמחוקקים יחליטו להגביל את השימוש במשקפיים, יכול מאוד להיות שגוגל בסופו של דבר תיכנס ללחץ ותחליט שלא להכניס אותם לפס ייצור המוני. סביר להניח גם, כי המגבלות הללו הן שגורמות לגוגל לחכות כל כך הרבה זמן עם ההשקה הרשמית של המשקפיים, מאחר שהטכנולוגיה כבר קיימת ועובדת קרוב לשנתיים.

לכתבה באתר גיקטיים

כתבות נוספות באתר גיקטיים:

קרן השקעות חדשה תעזור לישראלים שיבחרו לפנות לסין

פירצת אבטחה ב-iOS מאפשרת להקליט את מחוות המגע של המשתמשים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן