אם לא היה מספיק ברור שהכיוון של גוגל הוא לגמרי מובייל, הידיעה הבאה תבהיר זאת מעבר לכל ספק. ענקית החיפוש הבהירה כי אם אתר האינטרנט שלכם לא מותאם לגלישה סלולארית נוחה וראויה, אתם יכולים לשכוח מדירוג גבוה בתוצאות החיפוש בסלולר.
בפוסט רשמי מטעם החברה שפירסמה החברה היא הסבירה כי "על-מנת לשפר את חוויית החיפוש עבור משתמשי הסלולר, אנחנו מתכננים לבצע כמה שינויים בהליך הדירוג. שינויים אלה ישפיעו בעיקר על אתרים שאינם בנויים כראוי עבור משתמשי הסמארטפונים". את הסיבה לכך הם תלו בעובדה ש"משתמשי הסמארטפונים מהווים חלק משמעותי וגדל במהירות מקרב כלל משתמשי האינטרנט, ואנחנו בגוגל רוצים שהם יחוו את מלוא חוויית האינטרנט".
השניים לא הסתפקו באזהרה מעורפלת ושילחו את המפתחים ואנשי ה-SEO לשבור את הראש. למרבה המזל, הם גם סיפקו שתי דוגמאות למצבים בהם האתר אינו תואם סלולר באופן הרצוי.
הבעיה הראשונה, אליבא דגוגל, היא "הפניות מוטעות" – מצב בו לא משנה מה תחפשו, תובלו תמיד לאותו עמוד סלולרי. לדוגמא, אם אתם מחפשים את העמוד המוקדש לאחיות באתר קופת החולים, וההפניה בתוצאות החיפוש תוביל אתכם לעמוד הבית של אותה קופה – זו הפנייה מוטעית. כיום, בעלי אתרים רבים סבורים שהפניה לעמוד הבית גם בתוצאות הפנימיות שמתקבלות בחיפוש, היא הפניה סבירה והגיונית. גוגל חושבת שהם עושים צחוק מהעבודה, וממשתמשי הסלולר.
איך פותרים את זה? לפי הכותבים, "זה קל מאוד. פשוט הפנו את משתמשי הסלולר מהעמוד המותאם למחשב שולחני אל העמוד המקביל המותאם לסלולר. אם התוכן שנמצא בעמוד אינו קיים בגרסה ידידותית למשתמשי הסמארטפונים, מוטב להפנות את המשתמש לעמוד המותאם למחשב השולחני, ולא לעמוד שמותאם לסלולר, אך אינו רלוונטי".
בעיה שנייה, ואולי חמורה יותר, מתרחשת כאשר משתמשי הסלולר מנסים לגשת לעמוד כלשהו המופיע בחיפוש, אך במקום למחוז חפצם הם מקבלים הודעת שגיאה. בשביל לפתור בעיה זו, על מנהלי האתר ליצור הפניה לעמוד אחר, המותאם למשתמשי המובייל, ולא להותירם עם עמוד שגיאה מתסכל.
לכתבה המקורית באתר גיקטיים
כתבות נוספות מגיקטיים:
סמסונג הכריזה על Galaxy S 4 Zoom: מצלמה עם סמארטפון בפנים
Idomoo הישראלית מגייסת 9 מיליון דולרים
|