גוגל מטעה את הגולשים: מזמינה להפנות שאלות לאובמה ורומני

חברת גוגל מבקשת מהגולשים לכתוב שאלות אשר יופנו לנשיא ברק אובמה ולמעומד הרפוליקני מיט רומני בעימות השני הצפוי להתקיים מחר בלילה. יש רק בעיה אחת: השאלות לא באמת יישאלו.

בלוג הבחירות "סיפרי" חשף את הדף אותו מקדמת גוגל הנקרא "השאלה שלכם למועמדים". הדף מבקש מהגולשים לשבץ את שאלותיהם ונותן את התחושה כי השאלות הנבחרות אכן יופנו למועמדים במהלך העימות על ידי המנחה – קנדי קרולי.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"זאת ההזדמנות שלכם לשאול את המועמדים על דעותיהם בנושאים אשר יקרים ללבכם" נכתב בדף החברה. "הוועדה לעימות הנשיאותי תברור את השאלות ותגיש אותן למגישת ה-CNN – קנדי קרולי, שתנחה את האירוע", לשון ההודעה.

הדף של גוגל המזמין את הגולשים להפנות שאלות למועמדים

אחרי בדיקה שערך הבלוג, הוא גילה כי בגוגל מטעים את 20,000 המשתמשים אשר היו מעורבים בשיח סביב דף השאלות. בדף הבלוג נכתב כי "גורם בכיר ב-CNN הודיע כי סוכנות החדשות לא מקבלת שאלות עבור העימות דרך המייל, טוויטר, גוגל או כל פלטפורמה אינטרנטית אחרת. השאלות נבחרות על ידי פאנל שנבחר בקפידה".

בתגובה לפרסומים אמרה גוגל כי "החברה תשמח לספק לצוות CNN והמנחה קנדי מאגר שאלות שנכתבו על ידי האזרחים. הם יכולים לעשות עם השאלות ככל שירצו".

כנראה שאם גוגל הייתה מפרסמת את ההצהרה הזאת יחד עם ההודעה הקוראת לגולשים לכתוב שאלות, ההענות מצדם הייתה נמוכה יותר, אבל אחרי הכל, אולי זו הייתה הכוונה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן