גוגל מציגה: כדורים פורחים שיספקו אינטרנט למקומות נידחים

ז‘ול ורן לא היה עושה את זה טוב יותר. הפרוייקט החדש של גוגל, שנקרא "פרוייקט לון" (שזה קיצור של balloon, או לחילופין רמז למונח "משוגע" – lunatic), נועד לספק אינטרנט במקומות מרוחקים באמצעות כדור פורח. המטרה של הניסיון המדעי הזה היא לחבר מיליוני אנשים מרחבי העולם לאינטרנט, דבר שלא היה זמין להם קודם, בטח שלא בצורה יעילה, באמצעות רשת עולמית של כדורים פורחים. האמת? זה נשמע כל-כך מופרך, שסביר להניח שזה יעבוד מעולה.

נקודה חמה בכדור פורח

את הניסוי הראשון עשו גוגל, איך לא, בניו-זילנד. כדורים פורחים עם ציוד אלקטרוני הופרחו לאוויר וניקדו את שמי מישורי קנטרברי. מטרת הניסוי הייתה לבדוק האם ניתן לספק אינטרנט אלחוטי באוויר, באמצעות רשת של בלונים פורחים המהווים למעשה "נקודות חמות".

לאחר שהכדורים הפורחים נמצאים באוויר, השאלה המרכזית היא כיצד לשלוט בהם. בכל זאת, על-מנת שהקישור לרשת יהיה יציב, הבלונים צריכים להמצא במקום מסויים, וזו משימה לא פשוטה כשיש רוחות. את הבעיה הזו פתרו בגוגל באמצעות אלוגריתמים מיוחדים ואור השמש (או בעברית: פאנלים סולאריים המאפשרים שליטה מדוייקת במעוף).


צילום: רויטרס

יש לציין שהפרוייקט כולו נמצא בשלבי פיתוח מוקדמים מאוד. 30 ומשהו הבלונים שהופרחו במהלך הניסוי הם רק אבות טיפוס, אבל הם צופים בחובם לא רק אוויר, אלא גם עתיד מבטיח. דמיינו למשל כמה נוח יהיה לבסס כך רשת במדינות שכוחות אל, או למרבה הצער, באזורי אסון או במדינות למודות מלחמות בהן פשוט אין שום סיכוי לתשתית קרקעית ראויה.

מעבר לאלטרואיזם, ולרצון לעשות דברים מגניבים במיוחד, לגוגל יש פה כמובן גם משאלה עסקית ברורה – האינטרס המובהק של החברה הינו לחבר את העולם לאינטרנט. בנוסחא של גוגל יותר משתמשים זה יותר חיפושים ברשת, יותר חיפושים זה יותר פרסומות, וזו התורה כולה על רגל אחת.

הכדורים הפורחים של ענקית החיפוש לא רק יאפשרו את הגלישה באינטרנט מבחינה טכנית, הם גם יהפכו אותה לכזו הניתנת במחירים סבירים (הידעתם? ישנם מקומות בעולם בהם מחיר החיבור לאינטרנט הוא יותר משווי השכר החודשי).

האם הכדורים הפורחים הללו יהפכו לשמישים? סביר להניח שכן. נכון להיום כבר יש להם ניסוי באוויר, צוות חוקרים נלהב ממעבדות גוגל X, אליאס עם אתר בגוגל, סרטון ביוטיוב וחשבון בגוגל פלוס. זה כל מה שהיה צריך כדי שהמשקפיים המדוברות ייצאו לדרך, כך שגם במקרה זה אנחנו אופטימיים. להתראות באוויר.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

הקרב על Windows Phone: מיקרוסופט מציעה שוב 100 דולרים למפתחים

לשיווק סטארטאפ חוקים משלו, הנה 5 שכדאי להכיר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן