גוגל מקימה אינקובטור פנימי כדי למנוע מהעובדים לעזוב

גוגל מצאה דרך מעניינת לגרום לעובדים המוכשרים שלה לא לפזול הצידה, באמצעות אינקובטור פנימי המיועד לעובדי החברה. האינקובטור, המכונה ״Area 120״ יאפשר לעובדי החברה שיש להם חלומות גדולים יותר מאשר להיות שכירים, לפתח את הרעיונות שלהם בעזרת התמיכה והמימון של גוגל, שאף עשויה להפוך למשקיעה בסטארטאפ בהמשך הדרך. מי שינהלו את התוכנית הם דון האריסון וברדלי הורוביץ׳, שניהם בכירים וותיקים בחברה, זאת לפי דיווח של The Information.

אינקובטור Area 120 של גוגל צפוי לעבוד כך: בשלב הראשוני קבוצות עובדים מתוך גוגל יגישו את התוכנית העסקית שלהם ובקשה להירשם לאינקובטור. במידה והרעיון ימצא חן בעיניי מנהלי האינקובטור, הצוותים יוכלו לזנוח את עבודתם הקודמת, ולעבוד במשרה מלאה על הרעיון החדש שלהם במשך מספר חודשים. בסופה של התקופה כל קבוצה תקבל את ההזדמנות להציג או יותר נכון למכור את הרעיון שלה לגוגל, במטרה לקבל השקעה נוספת שבסופו של דבר תאפשר להם להקים חברה חדשה ונפרדת, שתמומן כאמור על ידי גוגל.

מנסה למנוע מהטאלנטים להקים חברה משלהם. מטה גוגל | צילום: Jijithecat

שמו של האינקובטור לא נבחר במקרה; בעבר הצהירה גוגל כי היא מאפשרת לחלק מעובדיה להשקיע כ-20% מעבודתם בפרויקטים אישיים שבאמת מעניינים אותם. דוגמאות לפרויקטים שבוודאי שמעתם עליהם שנולדו כתוצאה מהזמן החופשי הזה הם ג׳ימייל ו-Adsense, לכן לא מאוד מפתיע למה גוגל מאפשרת לעובדיה להקים סטארטאפ חדש בתוך החברה, שכן אחרת היא עשויה לפספס הזדמנויות למוצרים שעתידם מובטח להיות ורוד.

לא הרבה מעבר ידוע על האינקובטור החדש של גוגל (יש להדגיש, גוגל היא זו שאחראית עליו ולא חברת האם אלפבית) אך פרט נוסף שנודע למקורות יודעי דבר הוא שאותו אינקובטור לא יפעל מ-Mountain View campus של גוגל, אלא ממשרדי גוגל בסן פרנסיסקו. בסופו של דבר נראה שהתכלית של המהלך החדש של גוגל היא למנוע מאותם כשרונות מבטיחים להקים חברה עצמאית משלהם ולפנות למשקיעים פרטיים וקרנות הון סיכון, ועל הדרך לנסות ולהרחיב עוד כמה ׳גרושים׳ ממיזמים שעשויים להתברר כמצליחים.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: תמונת מצב: דירוג האקסלרטורים והחממות בישראל

עוד בגיקטיים: הסטארטאפ הסודי Sirin מגייס 72 מיליון דולר, כדי למכור לכם סמארטפון ב-40 אלף שקל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן