גוגל על הכוונת: אפל השיקה מערכת הפעלה ומפות תלת מימדיות

בלי טלוויזיה מהפכנית, עם הרבה חידושים קטנים: ענקית המחשבים אפל השיקה היום מחשב חדש, מערכת הפעלה חדשה, מערכת מפות שתתחרה בגוגל והרבה שיפורים למכשיריה במסגרת מצגת שערכה למפתחים בסן פרנסיסקו. במסגרת האירוע, הציגה אפל את המקבוק פרו החדש, את מערכת ההפעלה לסמארטפונים וטאבלטים iOS6 ומערכת הפעלה חדשה למחשבי מק.

במסגרת המצגת, אותה הנחו בכירי החברה, ובראשם המנכ"ל טים קוק, נחשפו החידושים בזה אחר זה. המשמעותי בהם הוא מערכת ההפעלה החדשה iOS6, אשר תגיע יחד עם מערכת מפות תלת מימדית מובנית שפותחה בחברה. שירות המפות יכיל הדמיות תלת מימדית של ערים, אשר נקראת Flyover, ויגיע יחד עם מערכת ניווט המתמצאת גם בפקקים ויודעת לאתר דרכים חלופיות ופחות פקוקות. מערכת ההפעלה החדשה תושק בסתיו הקרוב, ותצא כבר היום בגרסת בטא למפתחים.

ראש בראש עם גוגל. מנכ"ל אפל טים קוק | צילום: רויטרס

החברה הודיעה כי שיפרה גם את מערכת ההפעלה הקולית סירי, אשר מעתה תהיה זמינה גם עבור מכשירי האייפד. למערכת נוספו מספר מאגרי מידע, וכך היא תוכל לעדכן את המשתמשים בתוצאות ספורט או לספר להם על במאים או סרטים. סירי תהיה משולבת גם במערכות הניווט החדשות, ולפי אפל, חלק מחברות הרכב פועלות על מנת לשלב את סירי בהגה, כך שהנהג יוכל לנווט באמצעות פקודות קוליות, ללא מגע.

פרט מעניין נוסף ששילבה אפל במצגת היה המעורבות עם הרשת החברתית פייסבוק, למעשה, סירי תאפשר למשתמשים להעלות תמונות לפייסבוק באמצעות פקודות קוליות בלבד.

הכנס נפתח בהצגת הדור הבא של מחשבי המקבוק פרו – המחשב החזק ביותר של החברה, שיגיע בגרסה דקיקה בעובי של פחות מ-2 ס"מ. המחשב החזק יהיה מצויד במסך Retina, בדומה לאייפון 4S ולאייפד החדש, אך מחירו יתחיל בסכום גבוה מאוד של 2,199 דולר.

מחשב לעשירים בלבד. מקבוק פרו החדש | צילום: רויטרס

עם הכניסה של אפל לזירת המפות, הופך הקרב שלה ושל גוגל לרב חזיתי. אפל מנסה לפגוע בגוגל בזירה שבה שלטה ענקית האינטרנט עד כה ללא עוררין. גוגל השקיעה סכומי עתק בטכנולוגיות מיפוי בשנים האחרונות, וכחצי מהתעבורה במפות שלה מגיע כיום מאייפונים ואייפדים. בין השאר, המידע המגיע מן המכשירים הללו חושף מידע שימושי רב עבור גוגל, ומאפשר לה לספק גם מערוכת מיפוי תנועה בזמן אמת.

כתבות נוספות בנושא:

רוצים להשקיע במניית אפל? אולי כדאי לכם לחכות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן