גוגל על הכוונת: מיקרוסופט תשיק דפדפן עם הגדרות פרטיות מוגברות

ביום חמישי האחרון הודיעה מיקרוסופט על מספר פונקציות חדשות בדפדפן הדור הבא שלה – אקספלורר 10 – שישווק כחלק ממערכת ההפעלה חלונות 8. אחת הפונקציות היא "אל תעקוב אחרי", אשר מונעת מהדפדפן לאגור מידע על המשתמש, ומוגדרת כברירת מחדל במערכת. המשתמשים באקספלורר 10 יהיו מוגנים מאתרים אשר אוספים עליהם מידע אישי במהלך הגלישה לשם יצירת המלצות לקניות, חיפוש ואפילו לפרסומות. ההשקה גרמה לסערה לא קטנה ברשת, כשההערכות הן שמיקרוסופט מכוונת אל הבטן הרכה של גוגל – החדירה לפרטיות הגולשים.

מיקרוסופט הסבירה בבלוג שלה שהפונקציה הזו מוגדרת כברירת מחדל בדפדפן. "אנו מחויבים לספק למשתמשים חווית גלישה פרטית, בעידן שבו מרבית המידע על הגולשים נאסף בזמן אמת. אקספלורר 10 הוא הדפדפן הראשון בעולם שבו הפונקציה הזו תהיה ברירת המחדל", נכתב בהודעה.

לא זאת בלבד שמיקרוסופט הכריזה שהיא משיקה דפדפן המגן על הגולשים יותר מהמתחרים – בהם גם גוגל כרום – אלא שהדפדפן החדש עשוי גם למנוע מגוגל הכנסות מפרסומות, שכן ענקית החיפוש לא תוכל להתאים את הפרסומות למשתמשים על פי העדפותיהם.

מיקרוסופט מנסה ליצור דפדפן טוב יותר מכרום, אך גם למחוץ את המודל העסקי של גוגל באמצעות פונקציית הפרטיות. דין הכמוביץ', סגן נשיא בחברה, כמעט קורא תיגר על גוגל ישירות, כשהוא אומר ש"בזמן שחלק מהאנשים יגידו שהשינוי מרחיק לכת מדי ואחרים יגידו שזה לא מספיק, אנחנו חושבים שמדובר בהתקדמות, ושהצרכנים יעדיפו מוצרים ששמים את הפרטיות שלהם בראש סדר העדיפויות, על פני מוצרים שמטרתם המרכזית היא לאסוף מידע על המשתמש".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן